Тествахме най-евтината електрическа кола в България
преди 3 часаLeapmotor T03 пристигна на българска почва с една-единствена мисия: да докаже, че достъпната електрическа мобилност не е мит, а реалност, която може да бъде конкурентна. Този миниатюрен електрически автомобил, идващ от Китай, е с размерите на един VW e-Up!, но претендира да предложи повече – и то на цена, която кара портфейла ви да се усмихне. Ключът към доверието тук е не само в обещанията на марката, но и в партньорството ѝ с колоса Stellantis, което намеква за сериозен инженеринг и бъдеща мрежа за обслужване. Въпросът е: може ли T03 да изплува сред по-утвърдените играчи като Dacia Spring, Hyundai Inster или новия любимец Renault 5, или е обречен да остане просто екзотично предложение? Отговор на този въпрос се опитахме да получим по време на двудневния тест на най-евтиният електромобил, предлагащ се у нас. Ето и впечатленията ни. Екстериор: Свежа, но противоречива визия T03 безспорно привлича погледа със своя свеж, макар и малко "детски" дизайн. Формата е откровено квадратна, което носи бонуси в интериорното пространство, но естетически е въпрос на вкус. Големите, изпъкнали фарове му придават добродушен вид, но не и агресията, която някои биха търсили. Отличителна черта е стандартният панорамен стъклен покрив, който на пръв поглед е луксозен елемент, но в комбинация с големите прозорци прави видимостта напред отлична. За съжаление, задният край е по-скоро анонимен. Наличието на широки задни колони и липсата на чистачка на малкото задно стъкло са дребни, но досадни недостатъци, които пречат на цялостната практичност и естетика. Като цяло обаче колата е сладурска Интериор: Изненадващо качество Интериорът на Leapmotor T03 е истинска изненада – в положителния смисъл. Макар че твърдите пластмаси доминират, те са умело текстурирани и оцветени, създавайки впечатление, което е далеч по-привлекателно от това на Hyundai Inster, например. Качеството на изработка е неоспоримо; вратите се затварят с плътен, успокояващ звук, а елементи като лостчетата на волана (които силно напомнят на тези на Mercedes'; return false;">Mercedes-Benz'; return false;">Mercedes-Benz) се усещат солидни. Ергономията обаче е ахилесовата пета на Leepmotor T03. Шофьори над 185 см ще се сблъскат с проблем – седалката не се плъзга достатъчно назад, а воланът се регулира само по височина, но не и в дълбочина (телескопично). Иначе от технологична гледна точка всичко е доста добре. Технологично, пред нас са два екрана: ясен 8-инчов дигитален дисплей за водача и бърз, отзивчив 10-инчов тъчскрийн за инфотейнмънт. Тези екрани са информативни, минютата са интуитивни, като лекият недостатък е резолюцията на вградената навигация, която не е лоша, но не е на нивото на OLED дисплеите. А основният плюс е висококачествената сглобка и добър набор от стандартно оборудване (панорамен покрив, климатик и др.). Двигател и ходови характеристики: Градски боец с ограничени възможности Leapmotor T03 се предлага с една-единствена конфигурация: 36 kWh батерия (използваем капацитет) и 95 к.с. мощност, задвижващи предните колела. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 12.7 секунди. Това го прави по-пъргав от Dacia Spring, например. При потегляне от място се усеща леко забавяне, но за градския трафик мощността е напълно достатъчна. Най-впечатляващото в T03 е комфортът на возене. Добре балансираното окачване поглъща с лекота градските неравности, което го прави по-мек и приятен от Inster. Уви, при по-висока скорост колата става "плаваща" и несигурна, отстъпвайки значително на стабилността на Renault 5. Но Leapmotor T03 си е подчертано градска кола, която се чувства отлично в своята естествена среда. Управлението има три режима – Standard, Comfort и Sport – които променят само теглото на волана. Препоръчваме Sport, който е най-прецизен и дава някаква обратна връзка, но не очаквайте спортни усещания. Що се отнася до пробега, официалните 265 км са реалистични за града, но на извънградско пътуване по време на теста постигнахме около 220 км (доста време по магистрала със скорост от 120 км/ч), което е на нивото на реалния пробег на преките му конкуренти. Недостатък се явява зареждането, което е болезнено бавно за днешните стандарти – 48 kW максимална мощност, което означава почти час за зареждане от 10% до 80%. Цена и заключение: Стойност срещу компромиси Leapmotor T03 залага всичко на цената и богатото стандартно оборудване. При цена около 38 950 лeва с ДДС той е най-достъпната електрическа кола на родния пазар, като предлага много повече екстри от конкуренцията. В стандартния пакет получавате 15-цолови джанти, климатик, панорамен покрив и цял арсенал от системи за безопасност: предупреждение за напускане на лентата, AEB, мониторинг на мъртвата зона и други. Още един съществен плюс на тази малка градска кола е фактът, че гаранцията ѝ е 5 години или 150 000 км, а със Stellantis за д гърба си не трябва да се притеснявате от бъдещ достъп до сервизи и части. В заключение ще кажем, че Leapmotor T03 е отличен избор за втори градски автомобил или за шофьори, които рядко напускат периметъра на града. Той е удобен, добре оборудван и предлага повече интериорно пространство, отколкото предполагат външните му размери. Компромисите не са малко, но предвид качеството и цената не са и много: бавно зареждане, лоша ергономия за високи хора и липса на ключова функционалност като Android Auto и Apple CarPlay. Ако обаче търсенето ви е сведено до максимална стойност за минимална цена и можете да преглътнете тези недостатъци, T03 заслужава вашето внимание. За тези, които пътуват повече или държат на премиум функционалности, Renault 5 остава по-разумният, макар и по-скъп, избор, но това, което предлага най-евтината електрическа кола у нас, определено си заслужава.