
Световна компания спестява 3 милиарда долара и съкращава 16 000 работни места
преди 2 дни
Швейцарският хранителен гигант Nestle, чиито марки включват кафе Nespresso и вода Perrier, ще съкрати 16 000 работни места по целия свят през идните 2 години , заяви новият изпълнителен директор Филип Навратил. „ Светът се променя и Nestle трябва да се променя по-бързо “, каза той. Това включва вземане на „трудни, но необходими решения за намаляване на броя на служителите“. Навратил говори, в момент когато компанията публикува деветмесечни данни, показващи спад на продажбите с 1,9% до 65,9 милиарда швейцарски франка (83 млрд. USD). Съкращенията включват 12 000 работни места от „белите якички“ , спестявайки на компанията 1 милиард швейцарски франка, което според управляващите фирмата, е двойно повече от планираното по-рано - в допълнение към 4000 съкращения на работни места, които вече са в ход в производството и веригата за доставки. Навратил заяви, че Nestle увеличава целта си за спестявания до 3 милиарда швейцарски франка до края на 2027 г., в сравнение с предишната цел от 2,5 милиарда. Хранителният гигант, който притежава над 2000 марки - включително шоколадови блокчета Kit Kat и кучешка храна Purina, преживя бурен септември с уволнението на предишния си изпълнителен директор заради служебни отношения . Финансовите анализатори се надяват, че Навратил ще успее да възстанови стабилността на групата, чийто растеж се забавя от 2022 г. насам. Нестле също беше разтърсена от скандал около бутилираната ѝ вода, който започна във Франция през 2024 г. Органичният ръст на продажбите възлиза на 3,3% през първите девет месеца на 2025 г., обусловен от увеличение на цените с 2,8%.