
Lamborghini планира още „офроуд суперколи“
преди 4 часа
Сант'Агата Болонезе, някога доставчик на необуздани, почти умишлено хаотични суперколи, намери нов, стабилен ритъм под грижовната шапка на Audi. Докато финансовата нестабилност от ерата на Countach отдавна е отминала – период, в който марката почти изчезна в бездната на фалита през 1978 година. – придобиването от Volkswagen Group през 1998 година постави началото на нова ера както на високи постижения, така и на финансова стабилност. С рекордните 10 687 доставки на автомобили през 2024 година, „Raging Bull“ е безспорно по-силен и по-печеливш от всякога. Тази новооткрита стабилност и баланс дават на Lamborghini творческа свобода да се впусне в нишовия пазар с невиждана досега страст. Успехът на ексцентрични проекти като високопроходимия Huracán. Потвърждавайки тази промяна, директорът по продажбите и маркетинга на Lamborghini, Федерико Фоскини, наскоро заяви пред Autocar, че компанията активно търси „по-луди“ модели, подчертавайки, че „винаги търсят луди неща във всички измерения“. Тази стратегия не се отнася само до увеличаване на обема, а до изграждане на ясно търсене на изключителни, диви проекти и проучване на идеи, които са далеч от традиционния модел на суперколи, фокусирани върху пътя. Поглеждайки към бъдещето, наследникът на Huracán, Temerario, е потвърден като духовен наследник на Sterrato, което допълнително затвърждава нишата на суперколите за всякакъв терен. Още по-интригуващо е, че се обмисля вариант на Temerario със задно задвижване. Докато предшествениците му, Gallardo и Huracán, предлагаха варианти със задно задвижване, чистата мощност на 4,0-литровия V8 с двойно турбо на Temerario – който сам по себе си произвежда 800 конски сили, без да се отчита хибридната система за комбинирана мощност от 920 конски сили – прави управлението на версия само със задно задвижване изкусително инженерно предизвикателство.