
НЗОК ли изпраща имейли за възстановяване на суми по здравни осигуровки или е измама?
преди 2 часа
От няколко години се осигурявам сама здравно и внасям сума по банкова сметка всеки месец, като след извършено плащане получавам потвърждение на посочената от мен електронна поща. Днес на същата електронна поща получих съобщение което гласи: "Уважаеми застрахован/а, Въз основа на извършена проверка в нашата система, установихме грешка в изчисленията на вашите здравноосигурителни вноски. Имате право на възстановяване на предплатена сума." След това в съобщението са посочени детайли как да се получи въпросното възстановяване, които изискват въвеждане на ЕГН, банкови данни и SMS потвърждение. Дали въпросното съобщение е легитимно. Адресът на подателя е: noreply@peprorre.firebaseapp.com. Теодора Златанова, гр. София НЗОК не изпраща по електронна поща на граждани или договорни партньори файлове, касаещи техния здравноосигурителен статус, информация за дължими суми и друга персонална информация. Държим да отбележим, че в последно време зачестиха такива съобщения, изпращани до електронни адреси в ялата страна. В тези случаи става дума за Spam-писма, понякога с прикачен зловреден софтуер. Обръщаме внимание, че при получаване на подобен тип писма със съмнително съдържание, гражданите могат да подават сигнали до НЗОК, както и да сигнализират компетентните органи за разследване на киберпрестъпления.