
Бивш дизайнер на Lamborghini ще прави новите модели на Xiaomi за Европа
преди 11 часа
Xiaomi нае бившия шеф на дизайнерския екип на Lamborghini Фабиан Шмолц да ръководи европейския си дизайнерски екип, което е стратегически ход, който анонсира сериозното намерение на компанията да се разшири на глобалния автомобилен пазар. Това високопрофилно наемане идва след успешното пускане на пазара на седана SU7 и SUV YU7, които бяха широко сравнявани с европейските луксозни марки. Шмолц притежава впечатляващо портфолио, включващо работата му по Lamborghini Temerario и значителен принос към дизайна на концепцията Porsche Mission E, която по-късно се превърна в Porsche Taycan. Този опит е особено забележителен, като се има предвид, че интернет бързо нарече Xiaomi SU7 „Mi-sche“ поради визуалните му прилики с Taycan. По същия начин, предстоящият YU7 е сравняван с Ferrari Purosangue, което му спечели прякора „Ferra-mi“. С привличането на европейски дизайнер от най-високо ниво в редиците си, Xiaomi изглежда се опитва да отговори директно на това обществено възприятие. Компанията не само се готви да продава бъдещите си електромобили в Европа, но и се стреми да развие по-отличителна и оригинална дизайнерска идентичност. Генералният мениджър по индустриален дизайн в Xiaomi, Ли Тианюан, подчерта фокуса на компанията върху създаването на „емоционална стойност“ и дизайни, които са „научни и естествени“, като изтъкна, че преходът към електрически автомобили представлява уникална възможност за китайските дизайнери да иноватират свободно. С уважаван местен дизайнер начело на европейското си дизайнерско студио, Xiaomi е готова да разработи автомобили, които да привличат директно европейските потребители, като се отдалечава от дизайни, които наподобяват тези на утвърдените автомобилни производители. Това стратегическо наемане подсказва, че Xiaomi е решена да изгради наистина уникална марка, която може да се конкурира на световната сцена.