
Скандал между Swatch и Китай
преди 3 дни
Швейцарският производител на часовници Swatch оттегли рекламни плакати в Китай, след като китайски потребители в социалните медии обвиниха компанията, че осмива външния вид на азиатците , съобщи аг. Reuters. Рекламна кампания на Swatch предизвика активна дискусия в китайските социални медии в края на миналата седмица. По-специално, на една от снимките от поредицата млад мъж с азиатски вид свива ъгълчетата на очите си. Китайските потребители смятат, че рекламата изглежда като подигравка с външния вид на азиатците . Така студентка от Китай заяви пред агенцията, че е шокирана от снимките и не разбира как ръководството на компанията може да одобри подобни рекламни продукти. През уикенда компанията обяви в китайската социална мрежа Weibo, че е „взела под внимание последните оплаквания“ и е премахнала всички спорни материали. „ Искрено се извиняваме за всяка болка или недоразумение, което те [рекламните материали] може да са причинили “, цитира агенцията изявлението на компанията. Компанията не отговори на молбите на журналистите за по-подробен коментар. Както отбелязва агенцията, Swatch се сблъсква с трудности на китайския пазар през последните години, въпреки че той представлява почти една трета от продажбите на компанията . Приходите за 2024 г. спаднаха с почти 15%, до голяма степен поради ниското търсене в Китай. На фона на новините за скандалната рекламна кампания, акциите на Swatch загубиха около 2% при откриването на търговията на 18 август, но възстановиха загубите си. В допълнение към трудностите на китайския пазар, швейцарският производител може да се сблъска със загуби и в САЩ поради въвеждането на 39% мита върху швейцарския внос от президента Доналд Тръмп.