
Подценената технология в последния истински Opel
преди 3 часа
Много съвременни автомобили разполагат с технологии, които осигуряват по-добра стабилност и сцепление, но някои от тях остават незабелязани от водачите. Opel Insignia е един от моделите, който предлага система за двойно предаване с разпределение на въртящия момент. Тя е много повече от стандартна система за задвижване на четирите колела и внася значително подобрение в поведението на автомобила. За разлика от конвенционалните системи, които просто изпращат мощност към всички колела, тази технология работи по-интелигентно. Тя използва два съединителя на задния мост, които позволяват прецизно разпределение на въртящия момент не само между предния и задния мост, но и между лявото и дясното задно колело. Тази технология постоянно следи сцеплението и поведението на автомобила. Когато системата усети, че едно от колелата започва да губи сцепление, тя автоматично изпраща повече въртящ момент към колелото с по-добро сцепление. Това се случва за части от секундата и е напълно незабележимо за шофьора. Ключовото предимство на тази система се усеща най-вече при завиване. При преминаване през завой, тя може да изпрати повече мощност към външното задно колело, което помага на автомобила да се "завърти" по-лесно в завоя. Това води до по-стабилно и прецизно управление, като се намалява рискът от недозавиване и се подобрява пътното поведение. Въпреки че тази технология работи тихо на заден план, нейният ефект върху стабилността и сигурността на Opel Insignia е огромен. Тя позволява на автомобила да се справи с лоши пътни условия като сняг, мокър асфалт или чакълени пътища с лекота, като същевременно осигурява динамично и ангажиращо шофиране. Тази система е отличен пример за това как модерната автомобилна техника надхвърля основните си функции. Тя показва, че дори в един семеен автомобил могат да бъдат интегрирани сложни инженерни решения, които гарантират по-високо ниво на безопасност и удоволствие от шофирането.