
Умно решение от Skoda, което ще накара и Volkswagen да се замисли
преди 13 часа
В епоха, в която почти всеки автомобил е обсебен от сензорни екрани, Skoda прави рязък завой, който може да се окаже най-разумният ход на марката. Докато конкурентите се надпреварват да премахват физическите бутони, главният изпълнителен директор на Skoda заявява, че компанията им е открила перфектния баланс, който едновременно намалява разсейването и повишава безопасността на водачите. "Smart циферблати": Бъдещето е в миналото Решението на Skoda се материализира в така наречените "умни циферблати". Тези иновативни контроли, вече налични в новите Superb и Kodiaq, представляват хибрид между класически бутони и миниатюрни 32-милиметрови дисплеи. Това позволява на водача и пътника да контролират основни функции като температурата на климатика, отоплението на седалките и вентилацията, без да се налага да ровят в сложни менюта на централния екран. Централният циферблат предлага още по-широка функционалност. С негова помощ може да се контролира скоростта на вентилатора, посоката на въздуха, силата на звука, режимите на шофиране и дори мащаба на навигационната карта. Този Smart подход гарантира, че важните настройки са винаги на една ръка разстояние, интуитивни и лесни за използване. Развитие и бъдещи планове Въпреки че в момента системата е налична само в два модела, от Skoda потвърждават, че скоро ще бъде внедрена и в бъдещия им електрически кросоувър със седем места. Концептуалният модел Vision 7S вече показа архитектура с три подобни циферблата, което е ясен знак за дългосрочните намерения на марката. Ръководството на Skoda не крие, че в миналото е имало проблеми със софтуера в рамките на Volkswagen Group. Днес обаче тези проблеми са преодолени, а настоящите системи са стабилни и получават редовни актуализации. Философия на Smart дизайна Основната цел на Skoda е да направи автомобилната технология по-малко натрапчива и да премахне т.нар. "визуален шум". Чрез опростяване на интерфейса, марката се стреми да повиши комфорта и безопасността на водача. Този подход показва, че иновациите не винаги означават повече екрани, а по-често - по-интелигентен и интуитивен дизайн.