
Mercedes вече тества твърдотелни батерии
преди 2 дни
Най-желаната технология в батериите за електрически превозни средства — твърдотелните батерии — може би ще се появи по-рано от очакваното. Mercedes'; return false;">Mercedes-Benz'; return false;">Mercedes-Benz вече пусна на пътя прототипи на електрически превозни средства с такива батерии, които могат да изминат повече от 1000 км с едно зареждане. Компанията вече започна пътни тестове на първия си автомобил с литиево-метална твърдотелна батерия. Тестовете се провеждат във Великобритания с модифицирана версия на електрическия седан EQS. Батерията е разработена в сътрудничество с подразделението Mercedes AMG High-Performance Powertrains, което доставя силови агрегати за болидите от Формула 1. За да въведе технологията в масово производство, Mercedes-Benz си партнира с американската компания Factorial Energy. Миналия септември те представиха изцяло твърдотелна батерия, наречена Solstice, която обещава да увеличи пробега с 25% в сравнение с настоящите литиево-йонни батерии. Според директора по развитието на Mercedes Маркус Шефер, първите серийни електрически автомобили с твърдотелни батерии могат да се появят до 2030 година. В допълнение към увеличения пробег, Mercedes-Benz смята, че новите батерии значително ще намалят цената на електрическите превозни средства. Компанията и Factorial използват твърд електролит на базата на сулфид, който би трябвало да е по-безопасен и по-ефективен. Например за Mercedes-Benz EQS 450+, който има официален пробег до 822 км, новите батерии означават възможност за изминаване на над 1000 км без презареждане. Factorial работи и с други големи автомобилни производители, включително Hyundai и Stellantis. Volkswagen, BMW, Toyota, Nissan и Honda също развиват свои собствени технологии. Пазарните лидери като BYD и CATL сащо вече демонстрират технологии, близки до масовото производство.