
Ferrari разучава суперседана на Xiaomi в собствената си фабрика
преди 14 часа
В изненадващо развитие, което подчертава променящия се пейзаж на високопроизводителните автомобили, седан Xiaomi SU7 Ultra беше забелязан да напуска свещените порти на централата на Ferrari в Маранело. Докато луксозните марки рутинно придобиват автомобили на конкурентите си за анализ, идеята, че най-емблематичният производител на спортни автомобили в света ще подложи на строга проверка китайски електромобил, би била почти немислима само преди няколко години. Ferrari ще представи своя първи изцяло електрически автомобил следващата пролет, проект, наречен предварително „Elettrica“, като в края на миналата година вече даде представа за своя електрически задвижващ механизъм. Това начинание е непозната територия за „кончето“, а присъствието на Xiaomi SU7 Ultra подсказва, че Ferrari внимателно сравнява автомобила с друг, който вече е завладял световната автомобилна сцена с впечатляващите си показатели за производителност. Предвид утвърдените умения на Ferrari в областта на динамиката и управлението на автомобилите, е много вероятно основният им интерес да е насочен към усъвършенстваната електрическа платформа на Xiaomi, по-специално към нейните възможности за термично управление при продължителна работа на висока скорост. Взаимното уважение между двете марки също е очевидно; Lei Jun, главен изпълнителен директор на Xiaomi, беше забелязан да кара червено Ferrari Purosangue миналата година, което подсказва неговото голямо очакване за предстоящия електромобил на Maranello, чиято доставка е планирана за есента на 2026 година. Източници от компанията намекнаха, че първият електромобил на Ferrari ще бъде модел с ограничено производство. Тази стратегия има за цел постепенно да привикне клиентите към концепцията за автомобил без двигател. Първоначално беше планирано да последва по-значим втори електромобил, вдъхновен от кросоувърите. Миналия месец обаче Reuters съобщи, че Ferrari е отложило пускането на този втори електромодел до 2028 година, позовавайки се на забелязано отслабване на търсенето в по-широкия сегмент на луксозните електромобили.