
Тествахме Fiat Grande Panda до родния му дом и обратно (БГ ЦЕНИ)
преди 17 часа
През последните години много класически модели от различни марка бяха възродени, чрез модерен прочит. В това число влизат коли като VW ID.Buzz, Renault 5, Ford Capri и любимата на мнозинаPanda на Fiat. Именно това е и моделът, който имахме възможността да тестваме през изминалата седмица, като заедно с него отидохме до завода в който се произвежда, само на 400 километра от София. Екстериор Новият Fiat Panda остава верен на духа на класическия модел като запазва ръбатите форми, макар и осъвременени с модерни елементи. Grande Panda е с размери от 3,99 м дължина, височина 1,57 м и ширина 1,76 м. Макар това да не е много по днешните стандарти, колата е значително по-голяма от предшественика си и близо два пъти по тежка, ако вземем под внимание електрическата версия, която тежи 1.5 тона. Дизайнът както вече споменахме е повлиян от италианския стил на първото поколение, като съчетава изчистени линии със здрави елементи като арките на колелата и сребристите защитни плочи отпред и отзад. Целта според Fiat е семпъл, функционален и изненадващ външен вид, който предава италианския дух на марката. Изпъкващите калници със структурирани линии допринасят за “здравото“ присъствие и визията наподобяваща кросоувър, която се търси в наши дни от клиентите. Многобройни дизайнерски детайли препращат към произхода на FIAT. Например, върху вратите има 3D букви „PANDA“, а отзад и отпред е разположено логото на FIAT. C-колоната е с лещовидна щампа, вдъхновена от модерното лого на FIAT и четирите ленти на марката, създавайки интересен ефект. Надписът „Panda“ присъства и на черен панел отзад. Предните PXL LED светлини са вдъхновени от видео игра от 80-те години, съчетавайки модерната визия, като отново препращат към цялата решетка на Fiat от миналия век. Интересен елемент тук е отворът за зареждане зад емблемата на Fiat, който разполага с вграден кабел за DC станции. Стандартният порт за зареждане пък се намира на задния калник при електрическите модели, докато при бензиновите, там е резервоарът за зареждане X-образният дизайн, черните покрития на колоните и 17-цоловите алуминиеви джанти допринасят за отличителния външен вид на автомобила, който иначе споделя платформата Smart Car на Stellantis. Интериор Както екстериора, така и интериора на новия Fiat Panda е отличителен от този на другите модели на Stellantis, макар да откриваме сходни елементи като копчетата за стъклата, превключвателя на скоростите и фаровете. Въпреки това, духът на Panda е видим, особено в централната част на таблото, където конфигурация от два дисплея е обградена от интересен овален полупрозрачен панел със „скрита“ класическа Panda в долния десен ъгъл. Интериорът е сравнително просторен за класа си, като седалките са удобни и с приятни на допир материали. Предните са с вградени подглавници, което елиминира възможността за настройката им. Що се отнася до материалите, които са използвани по вратите и таблото можем да открием твърда на пипане пластмаса, която макар и да не е най-приятна на допир, вероятно е намерила мястото си там, за да бъде издръжлива. Интересен елемент е допълнителното пространство за съхранение срещу пасажера, където бамбукова обвивка прави поредна препратка към името Panda. Багажното пространство също е прилично за класа си, като осигурява между 361 л. при електрическия и 412 л. при хибридния модел с вдигнати седалки и до 1366 л. или 1315 л. при електрическия модел със сгънати седалки. Задвижване и технически характеристики За момента Grande Panda се предлага у нас под формата на електрически модел с гръмкото название… Electric и стандартна ДВГ версия с 1.2-литров мек хибрид, който е добре познат от други модели на Stellantis. Започвайки с електрическата версия, тя разполага с един електромотор монтиран на предната ос, който осигурява мощност от 113 конски сили. Енергията се осигурява от 44кВтч LFP батерия, която според WLTP стандартите покрива около 320 километра пробег при смесени условия. В нашия тест, който включваше пътуване до сръбския град Крагуевац, където междудругото е и заводът в който Fiat произвежда Grande Panda, данните показаха по-скоро пробег от около 200 километра с едно зареждане, тъй като голяма част от маршрутът включва магистрално шофиране, което изобщо не се отразява добре на батерията. Трябва да споменем и че част от това шофиране бе с близо до максималната скорост на колата, която е 132км/ч. Батерията позволява максимална мощност на зареждане от 100кВт при идеални условия, което ви дава възможност да заредите от 20 до 80% за по-малко от 30 минути. Преминавайки към по-практичната според нас версия, а именно тази с бензинов двигател, тя разполага с мощност от 100 конски сили и автоматична трансмисия с шест предавки и двоен съединител. Тази Panda също не е спортист и макар времето за ускорение от 0 до 100км/ч да е нещо, което едва ли ще интересува бъдещите собственици, то ще споменем, че то отнема 11 секунди. Този автомобил използвахме на връщане от Сърбия към столицата ни и при движение с по-висока скорост, разбирайте максимално позволената по сръбските магистрали и извънградски пътища, колата даде разход от около 7 литра на 100 километра. Тук също така трябва да отбележим, че автомобилът, който шофирахме бе чисто нов с пробег от около 400 километра при тръгването ни с него, което също влияе негативно на разхода. С цена започваща от малко над 40 000 лева с ДДС за хибридния модел, Fiat Panda със сигурност е интересно предложение, което да ви отличава от по-скучните автомобили на улицата. Електрическият модел започва от малко над 49 хиляди лева за базовото ниво на оборудване, докато върховите модели La Prima като тези които тествахме, вдигат летвата до близо 47 хиляди лева за бензиновия модел и малко над 56 хиляди лева за електрическата версия.