
В САЩ премахват една от най-мразените „екстри“ в автомобила
преди 13 часа
Въпреки широкото си разпространение и доказаните предимства за икономия на гориво, широко разпространената технология за автоматично стартиране/спиране в съвременните автомобили с бензинови двигатели е обект на нарастваща критика както от страна на шофьорите, така и от Агенцията за опазване на околната среда (EPA) в САЩ, което хвърля сянка върху бъдещето ѝ. Тази система, проектирана да изключва автоматично двигателя, когато автомобилът е в покой, и да го рестартира безпроблемно, когато е необходимо, допринася за икономия на милиони литри гориво годишно. Исторически погледнато, автомобилните производители са били стимулирани да внедряват тази технология в своите автомобили, като получават кредити от EPA, които могат да се превърнат в по-висока обща рентабилност. Изпълнението на строгите корпоративни цели за средна икономия на гориво (CAFE) също беше от решаващо значение за производителите, за да избегнат санкции. Въпреки това, с отпадането на финансовите санкции за неспазване на тези CAFE цели, ситуацията за старт/стоп технологията изглежда се променя. EPA вече даде знак, че не одобрява тази технология. През май Ли Зелдин, директор на EPA се отнесе към технологията като към нещо повече от „трофей за участие в борбата с климатичните промени“. По-скоро администрацията му информира AutoNews, че „технологията за спиране/стартиране е функция в автомобилите, която дразни милиони американци. Очаквайте повече информация за това как EPA възнамерява да реши този проблем“. Не може да се отрече, че част от ежедневните шофьори изразяват силно неодобрение към тази функция, което води до различни решения на пазара за деактивиране, хакване или дори пълно премахване. От друга страна, привържениците на технологията често подчертават, че шофьорите, които не харесват системата, могат просто да я деактивират ръчно. „Мисля, че хората обикновено харесват да спестяват пари за гориво, а ако не е така, функцията може да бъде деактивирана“, коментира Алберт Гор, изпълнителен директор на Zero Emission Transportation Association. „Не знам защо това е опция, която трябва да бъде отнета от хората.“ Това мнение предполага, че потенциален компромис може да включва запазване на системата, но преконфигуриране на нейната настройка по подразбиране на „изключена“ вместо „включена“, което предлага на потребителите по-голям незабавен контрол, без да се елиминират напълно ползите от ефективността.