
Първият електромобил на Lamborghini може да не се появи изобщо
преди 17 часа
В значителна промяна от предварително обявената си пътна карта за електрификация, Lamborghini сега преразглежда самата същност на първия си изцяло електрически автомобил, базиран на концепцията Lanzador. Първоначално планиран за дебют през 2028 година, а след това отложен за 2029 година на фона на забелязано отслабване на търсенето на луксозни електрически автомобили, посоката на проекта сега е напълно променена, като главният изпълнителен директор Стефан Винкелман посочи, че все пак може да не се окаже чисто електрически автомобил. „Досега взехме две решения въз основа на факта, че кривата на приемане на електрическите автомобили в световен мащаб, а не само в нашия сегмент, се изравнява, а това важи в още по-голяма степен за нашия тип [автомобили]“, откровено заяви Винкелман пред австралийското издание CarExpert. Тази промяна в пазарното възприятие вече доведе до решението, че наследникът на Urus отново ще бъде plug-in хибрид, а не изцяло електрически, както се смяташе по-рано. Последните коментари на Винкелман предполагат още по-широка преоценка на производствения вариант на Lanzador. „Трябва да решим много скоро дали да поемем в една или друга посока, но днес все още е възможно [да бъде plug-in хибрид], но това е нещо, което все още е много отворено“, обясни той. Това представлява значителна промяна в сравнение с положението отпреди няколко години, когато Lamborghini изглеждаше решена да добави изцяло електрически автомобил към портфолиото си от серийно производство. Компанията обаче остава непоколебима в ангажимента си към хибридизацията, за което свидетелстват флагманският модел Revuelto, наскоро представеният хибрид Urus SE и пуснатият тази година Temerario, които заедно допълват настоящата гама от електрифицирани модели на марката. По отношение на евентуалното появяване на електрифицирания Lanzador, Винкелман подчерта критичното значение на подходящия момент. „Отново, казахме, че не е нужно да сме там в началото, но трябва да сме там, когато хората са готови да купуват тези неща“, обясни той пред CarExpert. „И за мен това е от първостепенно значение за успеха на компания като нашата.“ Той допълни, че за Lamborghini производителността надхвърля простото ускорение или максималната скорост, като се основава основно на емоцията, особено за взискателните купувачи в сегмента на ултралуксозните автомобили.