
Европа планира забрана за отдаване под наем на автомобили с двигатели с вътрешно горене
преди 21 часа
Европейският съюз предприема поредна значителна стъпка към пълната електрификация на автомобилния транспорт. Според информация, публикувана от германския вестник Bild, Европейската комисия работи по законопроект, който предвижда, че от 2030 г. компаниите за коли под наем ще могат да купуват изключително електрически превозни средства за своите автопаркове. С тази мярка ЕС планира изкуствено да стимулира търсенето на електрически автомобили, използвайки бързата ротация на превозните средства в сектора за коли под наем като лост за ускоряване на цялостния преход към транспорт без въглеродни емисии. Подробности за законодателния проект Европейската комисия вече е потвърдила, че е разработен съответен регулаторен документ, но засега се въздържа от допълнителни коментари. Очаква се официалният проект да бъде представен до края на лятото, след което ще бъде внесен за разглеждане в Европейския парламент. Ако документът бъде приет в сегашния си вариант, новите правила ще засегнат около 60 процента от целия пазар на нови автомобили в Европа. Този процент представлява новите превозни средства, закупени днес от компании в сектора на колите под наем и корпоративния сектор. Цели и бъдещи планове Според Европейската комисия, забраната за обновяване на автопарковете на компаниите за коли под наем с превозни средства с двигатели с вътрешно горене трябва не само да допринесе за растежа на пазарния дял на електрическите превозни средства, но и да принуди производителите да ускорят темпото на иновации в технологиите за батерии и електрическата инфраструктура. В бъдеще подобно ограничение може да бъде разширено и за корпоративните автопаркове, т.е. автомобили, които компаниите използват за свои вътрешни нужди. Тази мярка остава част от по-широката климатична стратегия на ЕС, която включва пълна забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, включително бензинови и дизелови, от 2035 г. Пазарни настроения и реакции на производителите Въпреки силните политически изявления и многобройните финансови стимули, продажбите на електрически автомобили в Европа не растат толкова бързо, колкото се очакваше. В редица страни, включително Германия, търсенето дори е намаляло след премахването на държавните субсидии. На този фон редица автомобилни производители вече започнаха да преразглеждат стратегията си за електрически превозни средства. Някои от тях решиха да се откажат от специализирани подмарки за електрически автомобили, които преди това трябваше да подчертават екологичната идентичност на тези модели. Например, концернът Volkswagen реши постепенно да премахне отделната линия ID, която беше създадена за електрически модели, а Mercedes'; return false;">Mercedes-Benz'; return false;">Mercedes-Benz се отказва от използването на подмарката EQ в бъдещите нови модели, като ефективно интегрира електрическите превозни средства в общата моделна гама. Това показва промяна в комуникационния подход: вместо да подчертават разликата на електрическите автомобили, автомобилните производители се опитват да ги направят неразделна част от обичайната оферта, което е по-съобразено с настоящите пазарни настроения. Какво мислите за тези нови регулации, споделете в коментарите.