
Пробив в производството на водородно гориво използва три неочаквани съставки
преди ден
Специалистите са открили начин за производство на водороден газ с по-малък въглероден отпечатък, като комбинират рециклирани кутии от газирани напитки с морска вода и кофеин. Повечето съвременни методи за производство на водородно гориво са по-малко екологични поради зависимостта си от изкопаеми горива, но проучването на MIT установи, че алтернативният производствен процес може да се приложи в индустриален мащаб. Значително намаляване на въглеродните емисии Екипът от изследователи е изчислил въглеродните емисии, свързани с добиването и обработката на алуминий, реакцията му с морска вода за производство на водород и транспортирането му до бензиностанциите. Те установиха, че за всеки килограм произведен водород, процесът генерира 1,45 килограма въглероден диоксид през целия си жизнен цикъл. Това е с 9,55 килограма по-малко от традиционните методи, базирани на изкопаеми горива. За справка, един килограм водород може да измине средно от 37 до 62 мили на автомобил с водородни горивни клетки, а екипът е изчислил цената на техния метод за производство на гориво на 9 долара на килограм. Как работи новият процес? Новият процес започва с пелети от рециклиран алуминий, които реагират с морска вода, за да произведат чист водород. Екипът установи, че ако се увеличи мащабът на процеса, той може да генерира „зелен“ водород с нисък въглероден отпечатък. Оценките на проучването са съсредоточени върху използването на рециклиран алуминий, тъй като той спестява значително количество емисии в сравнение с добива на алуминий. Солта в морската вода се е оказала ценна поради способността си да утаява устойчиво галий-индий, сплав от рядък метал, която ефективно премахва защитния оксиден слой на алуминия, разкривайки чист метал. Този чист метал произвежда водород, когато се комбинира с морска вода. Изследователите не са успели да получат галий-индий от обикновена вода, тъй като кислородът кара алуминия незабавно да образува защитен слой, който не предизвиква лесно реакция. Именно кофеинът е помогнал да се ускори този процес. Енергийна плътност и бъдещето на зеления водород Д-р Али Комбарги, наскоро завършил машиностроенето в Масачузетския технологичен институт и водещ автор на изследването, заяви в съобщение от университета: „Намираме се в полезрението на зеления водород. Едно от основните предимства на използването на алуминий е енергийната плътност на единица обем. С много малко количество алуминиево гориво е възможно да се осигури голяма част от мощността за превозно средство, задвижвано с водород.“ Този пробив отваря нови възможности за по-устойчиво и мащабируемо производство на водородно гориво, използвайки неочаквани, но ефективни съставки.