
Как да изберем перфектното BMW 3er (E46) и да му се наслаждаваме дълго време
преди 11 часа
BMW Серия 3 е емблематичен автомобил в средния сегмент, символ на спортен дух и динамика още от 70-те години на миналия век. През десетилетията моделът еволюира, но въпросът за „най-доброто“ поколение остава отворен. За много фенове обаче, E46 се откроява със своята симбиоза от дизайн, задвижване и прогрес. E46: Бъдеща класика с потенциал Днес, когато BMW Серия 3 E30 вече е желан класически автомобил, а много E36 модели вече получават статут на бъдещи класически автомобили, погледите се насочват към E46. Този модел, произвеждан от 1998 година, се отличава с елегантен и изразителен дизайн, който го поставя в собствена лига спрямо предшественика му E36. С широка гама от двигатели, вариращи от 1.6 до 3.2 литра (и дори 4.0 литра в лимитираната серия GTR), E46 предлага разнообразие за всеки вкус. Ако търсите инвестиция с потенциал за поскъпване, най-разумният избор е купе или кабриолет версията. Забравете за масовите седани и комбита, както и за краткотрайно произвежданата Серия 3 Compact – те не предлагат същата стойност като бъдещи класики. Избор на двигател и трансмисия Малките четирицилиндрови двигатели (316i, 318i, 320i) е малко вероятно да станат търсени колекционерски модели. Въпреки че BMW 323i (с 2,5-литров редови шестцилиндров двигател и 170 к.с.) е сравнително непознат, той предлага добра база за динамично шофиране. Версиите 325i (192 к.с.) и 328i (193 к.с.) са солидна основа за бъдещ класически автомобил. Дизеловите версии, някога популярни, вече не играят съществена роля на пазара на употребявани автомобили поради екологичните регулации. За истинско удоволствие от шофирането, BMW Серия 3 E46 с 330 двигател (231 к.с., 300 Нм) е идеален избор. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от седем секунди и, с ръчна скоростна кутия, достига 250 км/ч. След фейслифта през 2003 г., шестстепенната ръчна скоростна кутия значително подобрява комфорта при дълги пътувания и намалява разхода на гориво. Петстепенната автоматична скоростна кутия на ZF е добра, но може да отнеме част от баварската динамика на автомобила. Спортни версии и инвестиционен потенциал Спортните версии M3 са изключително търсени на пазара на употребявани автомобили, като 3,2-литровият редови шестцилиндров двигател S54 произвежда впечатляващите 343 к.с. Това е великолепен спортен автомобил с отлично шаси и характеристики. Ако търсите спортно купе с потенциал за поскъпване, BMW M3 е правилният избор. За кабриолет, 330i може да е по-добър вариант поради характера си, подходящ за автомобил с отворен покрив. Ако се спрете на M3, уверете се, че е оборудван със стандартната шестстепенна скоростна кутия; SMG трансмисията е по-подходяща за най-мощните версии като M3 CSL, чиито цени на вторичния пазар вече достигат високи нива. Добре поддържани серийни M3 купета с под 100 000 км започват от около 40 000 евро на българския пазар. Особености на BMW E46 и какво да търсим при покупка Фейслифтът на E46 през есента на 2001 г. (и през пролетта на 2003 г. за кабриолета и купето) донесе промени в дизайна, включително по-широка бъбрековидна решетка и LED задни светлини за купето и кабриолета. Вътре, след фейслифта, се появява по-голям мултифункционален екран с формат 16:9. Както при всяка бъдеща класика, при BMW Серия 3 E46 важи правилото: колкото повече оборудване, толкова по-добре. Търсете модели с кожени спортни седалки, автоматичен климатик, 18-инчови джанти, отопляеми седалки и добра озвучителна система. Добре поддържано BMW 330i Coupe с под 125 000 км и добро оборудване започва от около 15 000 евро на българския пазар, като цените ще се променят само в една посока през следващите години. Седаните и комбитата започват от около 10 000 евро. А какви екземрляри се предлагат у нас, можете да видите ТУК .