
Новите двигатели на BMW ще отговарят на стандартите Euro 7 без загуба на производителност
преди 9 часа
BMW M официално потвърди, че ще продължи да използва класическите си шестцилиндрови редови двигатели и V8 дори след въвеждането на строгите емисионни норми Euro 7. Компанията увери, че тези двигатели ще запазят високите си мощностни показатели и няма да правят компромис с производителността, въпреки засилените екологични изисквания. Предизвикателствата на Euro 7 и иновациите на BMW M По време на интервю за списание Autocar на Фестивала на скоростта в Гудууд, главният изпълнителен директор на BMW M, Франк ван Меел, очерта основния проблем за съвременните спортни автомобили в контекста на стандарта Euro 7. Според него, трудността не е толкова в спазването на екологичните стандарти, колкото в поддържането на динамичните характеристики, които клиентите на BMW M очакват. За да постигнат това, инженерите е трябвало да търсят изцяло нови технически решения. Ван Меел обясни, че съвременните високопроизводителни двигатели обикновено използват гориво не само за генериране на мощност, но и за охлаждане на горивната камера. Съгласно новите разпоредби Euro 7 обаче този подход вече не е разрешен, тъй като води до повишени емисии. Поради това BMW M е трябвало да оптимизира процеса на горене без използване на допълнително охлаждане на горивото, като същевременно поддържа идеалното съотношение въздух-гориво. Франк ван Меел отбеляза, че компанията е направила редица "много интересни технически промени" в дизайна на двигателя, като конкретни подробности ще бъдат публикувани по-късно. Верност към традициите и бъдещи планове Ръководителят на BMW M специално подчерта, че BMW ще остане вярна на своите традиции. Редовият шестцилиндров двигател остава ключов елемент от ДНК-то на марката BMW, докато V8 има дълбоки корени в състезателната история на компанията. И двете конфигурации на двигателя ще бъдат доразвити и използвани в бъдещите M модели, включително новите поколения на M5, M8 и други спортни автомобили на марката. На въпрос на журналисти за възможността BMW M да премине към по-малки три- или четирицилиндрови двигатели с последваща електрификация, Франк ван Меел даде ясен отговор: "Не". Според него подобна концепция не съответства на философията на M и не позволява постигането на характеристиките, които клиентите очакват – по-специално висок въртящ момент, широк работен диапазон на двигателя и оптимално съотношение мощност-тегло. Ван Меел подчерта: "Не мога да си представя M5 с четирицилиндров двигател. Той не се вписва в това, което е BMW M." Тези изявления всъщност са отговор на опасенията в автомобилната общност, че затягането на екологичните стандарти може да принуди производителите да се откажат от класическите двигатели в полза на по-малко мощни силови агрегати или изцяло електрически версии. Вместо това BMW M продължава да намира начини да комбинира традиционния характер на своите автомобили с новите стандарти за емисии, без да губи основната си ценност – емоцията от шофирането. Въпреки това, електрификацията ще остане част от стратегията на BMW, но само в онези конфигурации, където не противоречи на концепцията на марката M. Например, очаква се бъдещите M модели да разполагат с хибридни системи, подобни на вече използваната в BMW XM. Основата обаче ще останат шестцилиндровите и осемцилиндровите двигатели с традиционния характер, който направи BMW M разпознаваем по целия свят.