
Удължена кабина и V8 двигател за новата Scania
преди 11 часа
Това лято прототип на камион за дълги разстояния, известен като Scania Longline, преминава интензивни пътни тестове, привличайки вниманието с удължената си кабина. Наскоро превозното средство беше забелязано в Швейцария, тествано на известния планински път в Оберхалау. Този участък е известен с ежегодното си състезание по изкачване на хълм – писта с дължина 3 километра и значителна разлика във височината от 157 метра, което предоставя идеални условия за изпитание на мощността и стабилността на влекача. Scania Longline се отличава с най-просторната кабина от всички модели на Scania, което не е изненадващо, тъй като тя е с цели 1.1 метра по-дълга от стандартната. Тази удължена кабина, носеща типа CS31, не се произвежда в основния завод на Scania, а е дело на специализирана компания – Laxa Special Vehicles AB. Именно тяхната експертиза в модифицирането на кабини позволява създаването на такова просторно и функционално пространство за водачите на дълги разстояния. Както може да се види от снимките на прототипа, влекачът е оборудван с най-мощния двигател в гамата на Scania – V8 агрегат, който генерира впечатляващите 730 конски сили. Превозното средство разполага с колесна формула 6x2, като задният подвижен мост е управляем, което допринася за по-добра маневреност въпреки удължената кабина. Плановете на компанията са влекачът със свръхдългата кабина да бъде пуснат на пазара през първата половина на 2026 година. Трябва да се отбележи, че това ще бъде второто "раждане" на модела Scania Longline. Първото се е случило преди повече от двадесет години, когато влекач с кабина, удължена с 1.3 метра, е създаден на базата на Scania от четвърто поколение. Този ранен модел, също произведен от Laxa Special Vehicles AB, започва да се произвежда през есента на 2003 г. Той е предлагал вътрешно оформление с мек кът и широк диван, кухненски модул с мивка, както и секция с телевизор и видеорекордер, осигурявайки домашен уют на шофьорите. Първото поколение Scania Longline се е предлагало с най-мощния за времето си агрегат с мощност 580 конски сили и е било произведено в ограничена серия. Връщането на Longline концепцията показва нарастващото търсене на пазара за по-комфортни и функционални работни пространства за шофьорите на тежкотоварни камиони, особено при дълги международни курсове. Очаква се новият модел да продължи традицията на иновации и комфорт, предлагайки водещи решения в транспорта.