
Защо чисто нови коли се разрязват наполовина
преди 11 часа
В автомобилния свят съществуват практики, които изглеждат необичайни за външни наблюдатели, но са съществени за производителите. една такава практика е унищожаването на напълно функционални нови автомобили, какъвто е случаят с Chevrolet Corvette C8. Jези автомобили, които биха изглеждали перфектно в шоурум, биват изпращани в специални съоръжения, където съдбата им е решена. Jози процес често се наблюдава при тестови мулета, превозни средства за краш-тестове или тези, засегнати от природни бедствия. Пример за това е случаят с C8 corvette, който е нарязан на парчета, след като GM приключва с неговата вътрешна употреба. през 2021 г. поредица от торнада удариха завода за производство на corvette в боулинг грийн, кентъки, причинявайки значителни щети на завършени автомобили. Jогава стана ясно, че Chevrolet ще извади от употреба повечето от засегнатите автомобили, но точният метод оставаше загадка. неотдавнашни снимки и свидетелства на изпълнителя на тази задача, брандън уудли, хвърлиха светлина върху процеса. Уудли, който е нает да изпълнява тези нареждания, описва задачата си като унищожаване на "напълно функционални (и може би леко повредени) corvette". Той не просто разглобява части или прекъсва кабели; той буквално разрязва автомобилите наполовина, като целият процес може да отнеме само три минути. Изненадващото е, че за тази задача не се използват масивни индустриални машини, а обикновен "саблен трион с метален диск" – същият инструмент, който мнозина имат в гаража си. Възниква въпросът защо тези автомобили не могат просто да бъдат продадени или възстановени. според уудли, дори двете половини да бъдат продадени на едно и също лице, те не могат да бъдат законно сглобени отново. GM анулира VIN номерата, което прави автомобила негодно да бъде продаван или регистриран. тази мярка е предприета, за да се предотврати навлизането на компрометирани или тестови превозни средства на пазара, гарантирайки безопасността и целостта на марката. Този тип умишлено унищожаване не е необичайно в автомобилната индустрия. производителите често изграждат тестови мулета без VIN номера, които по същество са родени с вече определена съдба – да бъдат унищожени след тестване. Тези практики са жизненоважни за осигуряване на качеството на производствената линия, провеждането на тестове в реални условия и извършване на краш-тестове, които гарантират безопасността на автомобилите, достигащи до клиентите. Така, макар и болезнено за любителите, унищожаването на тези corvette е необходима част от производствения цикъл, която гарантира, че само най-качествените и безопасни превозни средства достигат до крайния потребител.