
Промяна в плана: Volvo XC90 остава в бъдещето на компанията
преди 13 часа
Почитаемият XC90 на Volvo, вместо да се пенсионира, изглежда се подготвя за трето поколение. Тази важна новина идва директно от главния изпълнителен директор на Volvo, Хакан Самуелсон, който по време на неотдавнашна телеконференция с инвеститори призна необходимостта от нов XC90, отбелязвайки, че настоящото поколение е на пазара от над десетилетие. Макар конкретната дата на пускане на пазара да остава в тайна, Самуелсон даде интригуващи намеци относно задвижващия агрегат на предстоящия модел. Очакванията са, че предстоящият XC90 ще разполага с задвижващ механизъм от типа plug-in хибрид(PHEV), подобен на системата, предвидена за XC70, чието пускане на пазара в Китай се очаква в близко бъдеще. Самуелсон заяви, че „мисля, че това е нещо, което европейските потребители ще искат да имат“, добавяйки, че „plug-in хибридите с по-голям пробег са решение, от което вероятно ще се нуждаем още няколко години, отколкото смятахме“. Тази стратегическа промяна подчертава преоценката на по-ранния агресивен график на Volvo за изцяло електрическа гама, като марката сега удължава жизнения цикъл на своите автомобили с двигатели с вътрешно горене. За да илюстрира потенциала за увеличен електрически пробег, по-голямата батерия с капацитет 40 kWh на XC70 се очаква да осигури впечатляващ пробег само на електроенергия до 180 км по цикъла CLTC. В ярък контраст с това, наскоро обновеният XC90 T8, проектиран като алтернатива на изцяло електрическия EX90, в момента разполага със значително по-малка батерия от 18,8 kWh, която предлага 71 км пробег само на електроенергия по WLTP. Освен че привлича повече купувачи, по-усъвършенстваната PHEV конфигурация би помогнала значително на Volvo да намали още повече средните емисии на CO2 както за XC90, така и за цялото си портфолио от автомобили. Изборът на платформа за следващото поколение XC90 остава непотвърден. Настоящият модел използва остаряващата SPA (Scalable Product Architecture), което анонсира преход към очакваното. Една от възможностите, които се проучват, е SMA (Scalable Modular Architecture) на Geely, която вече е свързана с XC70. Понастоящем не е ясно дали SPA 2, използвана от изцяло електрическия EX90, или предстоящата SPA 3 от EX60, могат да бъдат ефективно адаптирани, за да се приспособят към неелектрическите задвижващи системи за новия XC90. Настоящото второ поколение XC90 е на пазара от края на 2014 година, като претърпя леко обновяване през 2019 година и по-комплексно преобразяване през 2024 година. Последната актуализация беше специално предназначена да поддържа конкурентното му предимство за още няколко години, особено като алтернатива на EX90, който е с подобни размери, но е изцяло електрически.