
Казахстан пести много пари от максималната степен на дигитализация на административните услуги
преди 10 часа
Прехвърлянето на държавни услуги онлайн не само ускорява процеса на обслужване на гражданите, но и значително спестява бюджетни средства . Това заяви в интервю за агенция „Казинформ“ Ростислав Коняшкин, заместник-министър на цифровото развитие, иновациите и аерокосмическата индустрия на Република Казахстан. Освен намаляването на преките разходи, преходът към дигитализация повишава прозрачността, подобрява качеството на услугите и ги прави по-удобни за гражданите . "Предоставянето на услуга в Центъра за обществени услуги струва десет пъти повече от предоставянето на услуга чрез портала EGOV, например. За всяка мярка за държавна подкрепа първо анализираме, проучваме текущите разходи, стартираме пилотен проект, разглеждаме резултатите и ако видим подобрение в процеса, оптимизация на бюджетните средства, го мащабираме за цялата страна", казва той. Днес в Казахстан са дигитализирани над 92% от всички държавни услуги . В допълнение към тях се работи и по други формати на взаимодействие. "Работим активно не само върху държавните услуги, но и върху други формати за взаимодействие: в мобилното приложение EGOV-mobile въведохме услугите „e-Otіnіsh“, „e-notary“, „Taza Kazakhstan“ и други. Наскоро пуснахме услугата „Law and Order“, която ви позволява да подадете жалба в полицията. Стартирахме интересна услуга, при която можете директно да се свържете със собственика на автомобила, ако е блокирал пътя ви, е забравил да затвори прозореца или някой е посегнал на имота му. Целта е да се донесат най-популярните услуги на всички държавни агенции в достъпна среда за гражданите. Новината е публикувана на база споразумение за обмен на информация между Fakti.bg и Kazinform