
"Умните" автомобили отново ще получат ДВГ
преди 8 часа
Smart, която от 2019 година е изцяло посветена на електрическите превозни средства, подготвя значително допълнение към своята гама. След няколко години, в които се фокусира изключително върху електрически превозни средства, марката реши да разшири предлагането си с хибридна версия на новия си кросоувър Smart #5. Това е стратегически ход, насочен към подобряване на позицията на компанията на китайския пазар, където търсенето на електрически превозни средства е по-ниско от очакваното. През 2024 г. Smart продаде малко под 50 000 електрически автомобила от три модела в Китай и тези цифри очевидно не са задоволителни за компанията. Кросоувърът Smart #5 е сравнително нов модел, който дебютира в серийно производство преди по-малко от година. Предлага се в четири версии с различни конфигурации на електрическото задвижване – както със задно задвижване, така и със задвижване на всички колела. С дължина около 4,7 метра, той е най-големият представител на марката в цялата ѝ история. Новият Smart #5 EHD е серийно-паралелен хибрид, сертифициран за китайския пазар. Според публикуваните данни, автомобилът е оборудван с 1,5-литров бензинов двигател с турбокомпресор и мощност 163 к.с., произведен от Aurobay. Този двигател е част от съвместното предприятие между Geely и Volvo, специализирано в производството на двигатели от ново поколение. Задвижващият агрегат на хибридния Smart #5 работи съвместно с тристепенна 3DHT трансмисия, която осигурява гъвкаво свързване на бензиновия двигател с предните колела, позволявайки на автомобила да се движи в различни режими – както напълно електрически, така и хибриден. Впечатляващ пробег и иновации Особен интерес представлява заявеният пробег. Според официални данни, Smart #5 EHD ще може да измине над 1600 километра с един резервоар гориво и напълно заредена батерия, което е изключителен показател за автомобил от този клас. Това го прави един от най-автономните кросоувъри с хибридна инсталация на пазара. За сравнение, чисто електрическите версии на Smart #5 имат значително по-малък пробег – дори в най-продуктивните конфигурации той не надвишава 700 км според китайския цикъл CLTC. Външно хибридният Smart #5 EHD има няколко разлики от електрическите версии. По-специално, централната част на предната броня е променена, а на покрива се е появил лидар, което показва наличието на усъвършенствани системи за подпомагане на водача в модела, като адаптивен круиз контрол и автоматично спиране. Това позволява на Smart #5 EHD уверено да се конкурира с други съвременни кросоувъри, фокусирани върху комфортно и безопасно шофиране в града и на магистралата. Подробни спецификации, включително параметри на батерията и точни данни за разхода на гориво, все още не са разкрити. Експертите обаче оценяват, че това е батерия със среден капацитет, която осигурява достатъчен пробег в електрически режим за ежедневни пътувания без използване на бензиновия двигател. Що се отнася до официалната дата на дебюта на хибридния Smart #5 EHD, тя все още не е обявена. Въпреки това, предвид пазарната ситуация и желанието на Geely, която контролира марката Smart заедно с Mercedes'; return false;">Mercedes-Benz'; return false;">Mercedes-Benz, бързо да разшири моделната гама, представянето може да се състои в близко бъдеще.