
Hyundai свежда физическите бутони до абсолютен минимум
преди 15 часа
Корейският автомобилен производител Hyundai обяви пускането на пазара на ново поколение на своята информационно-развлекателна система, наречена Pleos Connect, която на практика ще се превърне в дигиталното ядро за бъдещите модели на марката. Според компанията, новата система ще комбинира мултимедията, основната операционна система на автомобила, потребителския интерфейс и среда за разработчици на приложения от трети страни - всичко това в единна архитектура. Първите модели, които ще получат тази система, се очакват през 2026 година и това ще бъдат серийни версии на новото поколение Hyundai i30, както и обновеният Hyundai Tucson. Както се посочва в прессъобщението, платформата Pleos Connect е създадена с оглед на принципите на отвореност и мащабируемост, което ще позволи бързи актуализации на софтуера, разширяване на функциите и персонализиране в реално време. Един от ключовите акценти е радикалното намаляване на броя на физическите контроли. В концепцията Pleos повечето от функциите за управление на автомобила са интегрирани в голям сензорен дисплей, който заема централно място на предния панел. Според разработчиците, физическите бутони ще бъдат сведени до абсолютен минимум. Ранните прототипи имат само въртящи се контроли за сила на звука и настройки на радиото, докато други функции са достъпни чрез докосване или гласови команди. Някои от най-важните елементи, като например круиз контрола, ще останат дублирани на волана, което отговаря на изискванията за удобство и безопасност. Системата Pleos Connect поддържа пълна многозадачност, позволявайки ви да стартирате множество приложения в различни прозорци едновременно и да адаптирате пространството към специфични сценарии на употреба. Един от централните елементи на системата ще бъде вграденият гласов асистент Gleo AI, който е способен да разпознава контекстуални гласови заявки и да изпълнява сложни команди. Hyundai отбелязва, че Gleo AI използва машинно обучение и може да се адаптира към стила на речта на конкретен водач, увеличавайки точността и релевантността на отговорите. Въпреки очевидните паралели с дигиталния подход на Tesla, Hyundai няма планове да се откаже напълно от дигиталното арматурно табло. За разлика от конкурентите, които разчитат на един централен екран, корейската марка е решила да запази отделна зона за показване на ключова информация за скоростта, навигацията и техническите параметри на автомобила. Това, според Hyundai, отговаря на очакванията на водачите за лекота на възприемане на информацията, а също така подобрява ергономичността в движение.