
Най-високите мита за автомобили идва от Брюксел, а не от Белия дом
преди ден
Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе остро атакува политиките на Брюксел . Той казва, че забраната за двигатели с вътрешно горене застрашава цяла индустрия. А с наказателните тарифи срещу Китай, Брюксел игнорира глобалните зависимости. Настоящата политика на ЕС е „катастрофа“. Ципсе изрази оптимизъм, че преговорите за тарифите със САЩ бързо ще стигнат до заключение, пише германското издание Welt . „Сигурен съм, че ще има резултат, с който можем да се справим“, каза мениджърът в Мюнхен. Той все още вижда възможности за модела, предпочитан от германската автомобилна индустрия, за компенсиране на вноса и износа от САЩ. САЩ и ЕС в момента преговарят за нови тарифни правила. Администрацията на Доналд Тръмп оказва натиск върху Европа с 25-процентна тарифна надбавка за автомобили. Белият дом иска преговорите да приключат до края на месеца . За BMW клиринговият модел би означавал широко освобождаване от тарифи , тъй като BMW също изнася от САЩ за останалата част от света. Ципсе също така посочи, че американският завод на баварската компания в Спартанбърг, Южна Каролина, произвежда 400 000 автомобила годишно и вече представлява половината от продаваните превозни средства в САЩ. Следователно BMW определено би бил по-малко засегнат от чистите вносители. Volkswagen и Mercedes'; return false;">Mercedes също предпочитат този модел и лобират пред американската администрация за него. Mercedes дори обяви, очевидно в подкрепа на тази позиция, че в бъдеще ще произвежда и GLC в САЩ. „Европа се движи – това е добре“, каза Ципсе за преговорите със САЩ . Идеята за налагане на собствени ответни тарифи срещу САЩ за щастие е в упадък. „Това би довело само до тарифна спирала, която вреди и на двете страни“, каза той. В същото време Ципсе остро атакува тарифната политика на Брюксел. „Най-високата тарифна ставка в нашата индустрия идва от Брюксел, а не от Белия дом“, каза роденият в Мюнхен, визирайки 31-процентните наказателни тарифи върху вноса от Китай. Тези тарифи на ЕС засягат и автомобилите, които BMW произвежда в Китай и изнася за Европа, каза Ципсе. „Понякога оставаме с впечатлението, че политиците в Европа забравят, че европейските компании работят в световен мащаб“, каза 61-годишният мъж. ЕС трябва да вземе предвид, че икономиката е зависима от Китай в много области. Ципсе отново се обяви ясно срещу постоянната забрана за двигатели с вътрешно горене за нови автомобили в Европа, която е планирана да влезе в сила през 2035 г. „Настоящата система е катастрофа“, коментира Ципсе регламента, предназначен да защити климата. Забраната за двигатели с вътрешно горене застрашава европейската автомобилна индустрия и ще продължи да пречи на европейските автомобилни производители да инвестират, предупреди той. Ципсе изрази увереност, че този регламент ще бъде отменен най-късно до 3 години, защото е просто твърде скъп. Вместо да разглежда само емисиите от ауспуха, Брюксел ще трябва да разгледа целия жизнен цикъл - от суровините през производството до експлоатацията и обезвреждането . Такъв нов регламент би бил от полза за BMW, тъй като компанията инвестира в устойчивост и се вижда пред конкурентите си. Ципсе отново призова да се обмислят алтернативи на дизеловия дизел с ниски емисии на CO₂ , като например тези, смесени с електрически горива. Това е логично и защото употребяваните автомобили с двигател с вътрешно горене ще бъдат по пътищата още дълго време. Той също така защити продължаващото развитие на водородната технология от BMW. Ципсе твърди, че геополитиката прави използването на водород неизбежно в средносрочен план : водородът е единствената технология, която Европа може да използва, за да постигне самодостатъчност . Континентът обаче остава зависим от азиатските доставчици на батерии. Това увеличава глобалната зависимост – в допълнение към зависимостта от полупроводници и суровини, например. Следователно Европа при никакви обстоятелства не трябва да участва в търговски войни, а трябва да демонстрира дух на сътрудничество – не само със САЩ, но и с Китай . „Изключването на водорода от уравнението би било грешка“, предупреди Ципсе. Технологичният неутралитет означава устойчивост. Европа не трябва да става 100% зависима от каквато и да е технология, каза той, визирайки технологията на батериите, която досега е била предпочитана от политиците и големи части от индустрията. Това също говори в полза на „технологичния неутралитет“ в регулирането. Също така е нереалистично да се очаква потребителите да спазват настоящите разпоредби . „Не можете да си поставите регулаторна цел и да мислите, че тя ще се случи“, каза Ципсе. Потребителите обръщат голямо внимание на цените – включително разходите за поддръжка. Това забавя прехода към електрически автомобили. Продажбите на електрически автомобили в момента отслабват в световен мащаб. Ципсе също предупреди, че предвид настоящата германска енергийна мрежа, в обозримо бъдеще ще бъде възможно да се захранват електрически само половината от автомобилите. Разширяването ще отнеме три до четири десетилетия. В момента BMW преобразува фабриката си в Мюнхен в специализирана фабрика за електрически автомобили . Изгражда се и нов завод, предназначен изключително за електрически автомобили. Останалите около 30 завода на групата по целия свят ще продължат да произвеждат двигатели с вътрешно горене – включително тези в САЩ. На IAA BMW планира да представи нов средноразмерен SUV, iX3, който е предназначен да демонстрира електрическото бъдеще на групата.