
VW Group отново "удари" Tesla в Европа
преди 10 часа
Динамичната траектория на продажбите на електрически автомобили през последните няколко години е наистина забележителна, а доказателство за това са данните от последните шест месеца. Докато през 2023 година Tesla беше безспорно доминиращата сила в цяла Европа, като Model Y се превърна в първия електромобил, оглавил годишните класации за продажби на континента, а Volkswagen се оказа в трудна позиция, като дори трябваше временно да намали производството на своя хечбек ID.3 и близко свързания с него Cupra Born поради спада в интереса на клиентите, сега, само две години по-късно ситуацията се обърна драстично. Volkswagen сега се радва на значителен ръст в търсенето на електромобили, което му позволява да изпревари американския си конкурент. Последните данни показват, че Volkswagen Group доставя общо 4,41 милиона автомобила в световен мащаб с всички видове задвижване между януари и юни, което представлява скромно увеличение от 1,3% спрямо цифрите от предходната година. Истинското ускорение обаче се наблюдава в доставките на BEV в световен мащаб, които отбелязаха внушителен ръст от 47%, достигайки 465 500 единици. Конкретно на европейския пазар доставките на BEV са се увеличили драстично, като са се повишили с впечатляващите 89% до 347 900 единици. Tesla, от друга страна, все още не е оповестила конкретните си продажби в Европа, но е потвърдила глобален спад от 14% в общите продажби, които възлизат на 384 000 автомобила за първата половина на годината. Данните на Dataforce подчертават превъзходството на Volkswagen: Tesla е успяла да продаде само 76 400 единици в Европа от януари до май. През същия период само основната марка леки автомобили на Volkswagen отчете 122 600 регистрации на електромобили. Докладите сочат, че макар през март да е имало оспорвана конкуренция между двата производителя, Volkswagen определено е изпреварил Tesla през всички останали месеци, например като е продал три пъти повече автомобили през април. Това силно представяне в продажбите на електромобили е от първостепенно значение за възстановяването на корпоративния имидж на Volkswagen, като служи за по-нататъшно дистанциране на автомобилния производител от продължаващите правни последици от скандала с емисиите „Дизелгейт“. Освен това, постигането на тези по-високи обеми на електромобили е от съществено значение за Volkswagen, за да се съобрази с все по-строгите регулации на Европейския съюз за въглеродните емисии на автомобилния парк. Въпреки това, както предупреждава Handelsblatt, голяма част от скорошния ръст в продажбите на Volkswagen се дължи на агресивни промоционални цени на модели като ID.3, стратегия, която неизбежно оказва натиск върху рентабилността на компанията. Висш мениджър на Volkswagen призна, че макар и предлаганите от компанията електромобили да остават на печалба, оперативната печалба в момента не достига целта от 6,5% за 2029 година. Volkswagen разчита на предстоящата си гама от по-достъпни електромобили, включително очакваните ID.2 и Cupra Raval, които ще се появят на пазара от следващата година, за да подпомогнат тези жизненоважни финансови маржове.