
Автопилотът на Tesla вкара семейство под влак
преди 7 часа
Шокиращ инцидент в Пенсилвания, САЩ, повдигна сериозни въпроси относно безопасността на системите за автономно шофиране. Американско семейство от трима души едва успяло да се измъкне от своя автомобил Tesla, секунди преди влак да премине по релсите и да удари колата. Според WFMZ, инцидентът е станал, след като автомобилът Tesla, докато е бил в режим на автономно управление, е предприел неочаквано завой наляво към железопътните линии. Джаред Реншоу, комисар на пожарната за окръг Уест Бъркс, потвърди, че колата е била в режим „автономно управление“, вероятно "пълно автономно управление" (FSD), когато се е качила на релсите. Разминаване на косъм Късметът е бил на страната на семейството, тъй като няколко минути след като пътниците напуснали автомобила, влак е преминал с висока скорост по близките коловози. За щастие, влакът е успял да счупи само страничното огледало на Tesla, а самите пътници не са получили наранявания. Сложна евакуация и риск от пожар Евакуацията на автомобила от железопътните линии се оказала сложна задача. Въпреки сравнително малките щети, Tesla е трябвало да бъде повдигната с кран. Това се наложило поради опасения, че опитът за отместването ѝ може да повреди силно запалимата литиево-йонна батерия. Подобни щети могат да доведат до изключително горещи пламъци, чието потушаване изисква огромни количества вода. Началникът на пожарната коментира: „Имали сме инциденти с автомобили Tesla, но никой досега не ни е казвал, че превозното средство е било в автономен режим, когато се е случило.“ Нарастващи опасения за безопасността на електромобилите Пожарите в батериите представляват най-големият риск при сблъсъци с електрически превозни средства. Ситуации, които биха довели до нефатални физически наранявания за обикновен собственик на автомобил, могат да се превърнат в "крематориум" за водача и пътниците на Tesla. Освен това, потушаването на подобни пожари е изключително трудно. Този инцидент подчертава необходимостта от по-строг контрол и тестове на системите за автономно шофиране, както и от по-добро разбиране на рисковете, свързани с батериите на електрическите превозни средства, особено при екстремни ситуации.