
Ferrari намери решение за клиентите, които искат механична трасмисия
преди 10 часа
Решението на Ferrari да преустанови производството на автомобили с механична скоростна кутия в основната си продуктова гама след модела California от 2012 година бележи стратегическа промяна, продиктувана от фактори, които надхвърлят просто ниското потребителско търсене. Както бившият технологичен директор Майкъл Лайтерс изрази през 2016 година, никоя ръчна скоростна кутия не може да се сравни с показателите на съвременната автоматична скоростна кутия. Въпреки това, пламенните призиви на феновете за връщането на третия педал продължават. За тези ентусиасти настоящата позиция на Ferrari е ясна, както я изрази Енрико Галиера, главен маркетинг и търговски директор на компанията. На въпроса на Evomagazine за евентуални планове за повторно въвеждане на ръчни скоростни кутии, отговорът на Галиера беше категоричен: „Вече ги имаме в много от нашите класически автомобили.“ Той активно съветва тези, които търсят директна механична връзка с трансмисията, да „купят и реставрират нашите фантастични класически модели“. Галиера доразви тази философия, заявявайки: „Ние го имаме и насърчаваме клиентите да открият красотата на шофирането на класически автомобил.“ В подкрепа на това Ferrari дори предлага програми „Corso Pilota“ с класически автомобили. Тази инициатива признава, че „много хора вече не знаят как да карат с механична скоростна кутия“, позиционирайки тези курсове като „важно преживяване, което в момента можем да предложим с нашите класически модели“. Въпреки това, вратата към модерна ръчна скоростна кутия на Ferrari може би не е напълно затворена. Марката не е отхвърлила напълно възможността да въведе отново ръчна скоростна кутия за строго подбрана гама от автомобили. По-рано тази година Джанмария Фулгенци, главен директор по разработване на продукти във Ferrari, предложи, че конфигурация с три педала би могла да бъде интегрирана в модел от висок клас от ексклузивната серия Icona. Тази линия, която понастоящем включва само модели с автоматична скоростна кутия, като Monza SP1/SP2 и Daytona SP3, е насочена към най-взискателните и заможни клиенти на Ferrari. Според Фулгенци, тези, които могат да си позволят да закупят „конче“ за милиони долари, „вече го искат“, което анонсира нишово, но значително търсене на аналогово шофиране в съвременните хиперлуксозни автомобили.