
Знаете ли защо Xiaomi монтира батериите в SU7 наобратно?
преди 16 часа
Търсенето на по-безопасни батерии за електрически автомобили е непрестанно, като много производители се стремят да преодолеят присъщите предизвикателства. Макар пожарите с електрически батерии да са като цяло рядкост, това не намалява ангажимента на индустрията към строги мерки за безопасност. Напротив, защитата на батериите и ограничаването на термичното изтичане се развиват чрез разнообразни и гениални подходи. Xiaomi, нов участник в автомобилния сектор, представи своя уникален принос в тази критична област. По време на неотдавнашно посещение на фабриката в Пекин, компанията демонстрира умна стратегия за повишаване на безопасността при шофиране и намаляване на термичното прегряване: чрез инсталиране на батерийните клетки надолу. В съответствие с тенденциите в съвременната архитектура на електромобилите, шасито Modena на SU7 включва дизайн „cell-to-body”. Това означава, че най-горната част на батерията е структурно интегрирана в шасито на автомобила. Напречното сечение на шасито показва, че всички батерийни клетки са разположени срещу пода (който служи и като горна част на батерийния отсек), без да има изложени конектори в пътническото отделение. Вместо това клетките са обърнати, като електрическите им контакти са насочени надолу, към пътя. Тази неконвенционална ориентация е проектирана да отклонява всеки потенциален пожар или сила от сблъсък или термично изтичане далеч от пътниците, като я насочва безопасно надолу към пътната повърхност. Представителите на Xiaomi твърдят, че това инженерно постижение е било много по-сложно от простото обръщане на стандартните CATL клетки и тяхното инсталиране. Обърнатата конфигурация е представлявала редица предизвикателства, особено по отношение на гравитационните ефекти върху електролита на батерията и повишената податливост на металните контакти, насочени надолу, към корозия. За да преодолеят тези препятствия, CATL и Xiaomi са сътрудничили по няколко решения. Електролитът е специално формулиран, за да функционира оптимално в тази обърната позиция, а всички метални контакти на всяка клетка са изработени от антикорозионни материали, за да се предотврати разграждането. Освен това, всяка клетка е обгърната от аерогелна изолация, което като цяло допринася за теоретичната цялостна защита на Xiaomi срещу пожари на батериите, въпреки че се признава, че никоя система за смекчаване на риска не може да предложи абсолютна надеждност. Интегрирането на тези обърнати клетки, в комбинация със структурния батериен пакет, е ключов фактор за отличителния профил на SU7. Това иновативно разположение на клетките и „минималистичната система на окабеляване“ са позволили на Xiaomi да постигне изключително тънък под. В резултат на това SU7 може да се похвали с пропорции и размери, които са изключително подобни на тези на конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене, като избягва често критикуваната визия на „автомобил върху батерия“, която се наблюдава при някои по-малко усъвършенствани дизайни на електромобили.