
Знаете ли как Bugatti тества автомобилите си преди да ги предаде на клиент?
преди 17 часа
Производственият цикъл на Bugatti, и по-специално на неговата W16 задвижваща система, е към края си, но производителят продължава да разкрива интересни подробности относно последните произведени автомобили. 8,0-литровият Mistral роудстър с четири турбокомпресора, чиято първоначална цена беше 5 милиона евро и който беше ограничен до само 99 бройки, беше изцяло предпродаден преди официалния си дебют преди три години. Доставките на клиентите започнаха през февруари миналата година и сега се появяват подробности относно прецизните процеси от производството на автомобила до окончателното му предаване на собственика. Всеки Mistral преминава през изчерпателна програма от тестове, обхващаща минимум 400 километра, за да се провери спазването на строгите спецификации за производителност и качество. При установяване на отклонение или нередност, независимо от нейната незначителност, автомобилът се връща за поправка. След необходимите корекции се провеждат допълнителни 50 километра или повече тестове на пътя, за да се потвърди разрешаването на проблема. Най-впечатляващият аспект на тази процедура обаче се случва още по-рано. Преди клиентът да получи автомобила, Bugatti подлага Mistral на скорости до 300 км/ч. Тази проверка при висока скорост е критичен компонент от протокола за тестване, предназначен да провери целостта и работата на електронната програма за стабилност (ESP) и антиблокиращата спирачна система (ABS) при аварийно спиране. Това специализирано тестване не се провежда на обществени пътища, а в специален участък от летището в Колмар, в североизточна Франция. Тест драйвът на Bugatti преди доставката включва цялостна оценка, която далеч надхвърля простото ускорение и спиране. Всяка система, от седемстепенната автоматична трансмисия до сложния механизъм за сваляне на покрива, преминава през строга оценка. Само три висококвалифицирани лица в компанията са упълномощени да провеждат тези окончателни тестове на Mistral, преди той да бъде предаден на собственика. С края на ерата на W16, Bugatti е готова да започне следващата си глава. Доставките на Bugatti Tourbillon, първоначално предлаган само като купе, са планирани да започнат през 2026 година, макар че пазарът разумно очаква и последваща версия роудстър. Мате Римац, главен изпълнителен директор на компанията, намекна за потенциално още по-висока производителност за наследника на Chiron, като предположи, че с оптимална технология на гумите новият V16 хиперкар би могъл да превиши бариерата от 500 км/ч.