
Mercedes смята, че дизайнът на EQS е твърде футуристичен
преди ден
Естетическото възприемане на флагманския електрически седан EQS беше предмет на забележителни дискусии още от самото му представяне, като общото мнение беше единодушно по отношение на дизайна му. Въпреки че EQS никога не е бил замислен като пряк стилистичен наследник на S-Class, неговата отличителна аеродинамична форма не напълно отговаря на установените предпочитания в луксозния сегмент. Главният дизайнер Горден Вагенер даде критична оценка на реакцията на пазара, като предположи, че EQS може би е бил пуснат „10 години по-рано“ от гледна точка на дизайна. Това показва една изключително прогресивна визия, която, макар и технологично напреднала, може би е изпреварила настоящите пазарни тенденции. Въпреки че моделът е на пазара от четири години, значителна промяна в общественото възприятие относно тази дизайнерска философия, преобладаваща в първоначалната серия EQ, не се е осъществила. Г-н Вагнер допълни, че EQS не е успял да се свърже напълно с традиционната клиентела на S-Class, защото представлява „напълно различен автомобил“. Той не е замислен като луксозен седан с шофьор, с характерния за флагманския модел с двигател с вътрешно горене дълъг капак. В ретроспекция, предложението е, че пазарното позициониране на автомобила е трябвало да подчертае по-скоро „футуристичен CLS, S-Class Coupe или нещо от този род“, може би съобразявайки очакванията с по-авангардна луксозна концепция, отколкото с директен аналог на S-Class. В отговор на тези пазарни проучвания Mercedes'; return false;">Mercedes-Benz'; return false;">Mercedes-Benz активно хармонизира своя дизайн език както за платформите с двигатели с вътрешно горене, така и за електрическите автомобили. Следващото поколение на S-Class ще включва вариант без емисии, който се очаква да замести настоящия EQS в своя сегмент. Този преход анонсира отклонение от „яйцевидния“ дизайн, въпреки че тази стратегическа промяна ще се разгърне с времето. Тъй като настоящият S-Class е планиран за фейслифт през 2026 година, неговият наследник, включващ тази унифицирана дизайнерска философия, не се очаква преди края на десетилетието. В по-ранен коментар за ABC News г-н Вагенер защити първоначалния дизайн на EQ като „целенасочен и много прогресивен“. Той също така предположи, че пониженото търсене на EQS на пазара може да се дължи не само на неговия дизайн, но и на по-широкото възприятие на потребителите за електрическите автомобили. Неговото наблюдение беше, че клиентите са склонни да разглеждат електромобилите по-скоро като „електронни устройства“, докато двигателите с вътрешно горене запазват възприятието за трайна качество и майсторска изработка, подобно на „хронографски часовник“. Това подчертава фундаменталното предизвикателство в възприятието на марката и ценностната предложена за луксозните електромобили.