
Новото поколение на най-продаваната Mazda пристига след седмица
преди ден
Mazda обяви дебюта на своя изцяло нов CX-5, с което ще бъде въведена третата генерация на изключително успешния SUV от среден клас, планирано за 10 юли. Тийзър изображенията, разкриващи части от фаровете и силуета, подсказват, че марката възнамерява тази последна версия на най-продавания си модел да запази известната си динамика на шофиране, като същевременно включва подобрени технологични характеристики, по-голям комфорт и по-голяма гъвкавост. Въпреки някои прилики, дизайнът на предната част на автомобила от трето поколение, по-специално конфигурацията на решетката и осветителните елементи, е по-близък до визуалния език, наблюдаван в новия седан Mazda 6e и концептуалния SUV CX-6e. Важно е да се отбележи, че докато тези модели са електрически, CX-5 ще работи като хибрид. Следователно, решетката му ще има отворен дизайн, а предната броня ще интегрира по-големи въздухозаборници за охлаждане на задвижващия механизъм. В съответствие с настоящия модел, се очаква новият CX-5 да запази разширенията на колесните арки и относително удължения капак на двигателя, което допринася за по-спортен профил. Дизайнът на бронята изглежда по-изваян, вероятно с цел да подчертае визуално ширината на автомобила и да му придаде по-агресивен вид. Допълнителни подробности от изтекли шпионски снимки показват наличието на изпускателна система с два отвора, характерна за автомобилите с двигатели с вътрешно горене на Mazda, както и тънък, хоризонтален заден светлинен блок, който прилича на този на CX-80. Кратък поглед към интериора подсказва, че CX-5 може да е вдъхновен от електрическия седан 6e, като вероятно ще разполага с голям 14,6-инчов сензорен дисплей, монтиран на таблото. Въпреки това, окончателните подробности относно интериора и размера на екрана на производствения модел все още могат да бъдат променени. Интегрирането на хибридно задвижване в новата CX-5 е стратегически ход, който е в синхрон с преминаването на индустрията към електрификация, особено като се има предвид, че основните конкуренти в този сегмент вече са прегърнали електрифицираните варианти. Въпреки че конкретните технически подробности все още не са разкрити, компанията потвърди разработването на собствена хибридна задвижваща система за този нов SUV. Въвеждането на вариант с plug-in хибридна задвижваща система (PHEV) за CX-5 също изглежда вероятно, след прецедента, създаден от по-новите SUV модели на Mazda, CX-60 и седемместния CX-80, и двата от които предлагат този тип задвижваща система. Трябва да се отбележи, че не се планира изцяло електрическа версия на CX-5.