
Mitsubishi Grandis дебютира с добре познати технологии и визия
преди ден
Mitsubishi засилва присъствието си на европейския автомобилен пазар с представянето на Grandis, нов компактен семеен SUV, който в основата си произхожда от партньора му в алианса, Renault. Най-новото предложение до голяма степен отразява наскоро представения Renault Symbioz, като по-голяма и по-просторна версия на обновения Mitsubishi ASX, който сам по себе си е преименуван Renault Captur. Макар Grandis да споделя обща основа с френския си братовчед, Mitsubishi е интегрирала избрани стилистични модификации. Предната част, например, наподобява тази на по-малкия ASX, с отличителна лъскава черна решетка и сатенени сребърни акценти. Въпреки че основните фарове са идентични с тези на Symbioz, дневните светлини имат леко различен модел на осветяване. Отстрани силуетът остава същият като на оригиналния Renault, с изключение на уникалните 19-цоловиалуминиеви джанти и емблемата „Hybrid EV” на Mitsubishi. Задната част обаче показва по-ясно изразена разлика. Grandis има новопроектирани задни светлини, допълвайки преработения багажник, характеризиращ се с изразителни, целенасочени линии. Въпреки тези промени, задната броня, включително декоративните отвори са директно пренесени компоненти. Вътрешното пространство и функциите на интериора са до голяма степен копирани от версията на Renault, като основната разлика е логото на Mitsubishi на волана. Интериорът предлага места за пет души и гъвкав багажен обем от 434 до 566 литра благодарение на плъзгащата се задна седалка. Забележителните удобства включват електрически задвижвана дистанционно отваряща се багажна врата, панорамен стъклен покрив с електрохроматични възможности за затъмняване, 10,4-инчов сензорен екран за инфоразвлечения и цялостен набор от усъвършенствани системи за подпомагане на водача. Под капака Grandis използва разширена версия на платформата CMF-B, която се използва от алианса Renault–Nissan–Mitsubishi. Изборът на задвижващи агрегати отговаря на предпочитанията към електрифицираните автомобили, като предлага както мил-хибридни, така и пълни хибридни конфигурации. Базовата версия е с 1,3-литров турбо двигател, допълнен от мека хибридна технология, генериращ 140 конски сили, с мощност, предаваща се към предните колела чрез шестстепенна ръчна или седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Като алтернатива може да бъде избрана хибридна система на Renault, комбинираща 1,8-литров атмосферен двигател с два електрически мотора и 1,4 kWh литиево-йонна батерия за комбинирана мощност от 156 конски сили, отново задвижваща изключително предните колела. Производството на Grandis ще се осъществява в завода на Renault във Валядолид, Испания, където ще се сглобява заедно с Symbioz. Новият SUV се очаква да навлезе постепенно на европейските пазари в края на тази година, като официалното му представяне е насрочено за 2 юли 2025 година.