
Подробно за новия луксозен ван на Mercedes
преди 20 часа
Mercedes'; return false;">Mercedes-Benz'; return false;">Mercedes-Benz представи интригуващ поглед към своя предстоящ изцяло електрически ван, VLE, който ще отбележи началото на нова ера за гамата от търговски и луксозни леки автомобили на марката. Този революционен ван ще бъде първият от серия автомобили, които ще използват ключовата платформа VAN.EA на Mercedes, специално проектирана от нулата за оптимална производителност на електромобилите. VLE ще се позиционира в средния сегмент, подобно на E-Class по отношение на премиум позиционирането и възможностите си, като ще предлага места за до осем пътници. Над него Mercedes планира да представи вана VLS, който автомобилният производител смело описва като „грандиозна лимузина“, готова да „определи свой собствен уникален сегмент, който придава истинска величие на автомобилния лукс“. В неотдавнашна демонстрация на дългоразстоянните възможности на VLE, Mercedes разкри резултатите от строг тест драйв от Щутгарт до Рим. Прототипът измина впечатляващите 683 мили (около 1100 км) с само две кратки 15-минутни спирки за зареждане. Макар точният капацитет на батерията на VLE да остава неизвестен, тази производителност предполага практичен максимален пробег от около 550 километра – значително подобрение в сравнение с настоящия EQV. Самата платформа VAN.EA е проектирана за електрификация, като интегрира най-модерни технически възможности, произтичащи от напредъка на Mercedes в областта на електрическите леки автомобили. Това включва 800V електрическа система, която може да улесни ултрабързото зареждане до 320kW, както и усъвършенствана технология на окачването и шасито. Новата архитектура ще поддържа както конфигурация с един мотор и задно задвижване, така и опция с два мотора и задвижване на всички колела, предлагайки максимална гъвкавост за различни приложения. Тестовият автомобил, използван в пътуването от Щутгарт до Рим, беше VLE със задно задвижване и един двигател, който се възползваше от допълнително задно мостово управление, което осигуряваше „лесно и гъвкаво управление дори в тесни завои“, което беше особено забележимо по тесните улици на Рим. Mercedes вече е очертал стратегия за „ясно разграничаване“ между луксозните и търговските ванове, произведени на платформата VAN.EA. Платформата VAN.EA-P (където „P“ означава „премиум“) е пригодена за „висококачествени семейни ванове“ и всичко от „ексклузивни VIP ванове до просторни лимузини“. От друга страна, търговските ванове ще използват конфигурацията VAN.EA-C („C“ означава „търговски“). Очаква се дизайнът на VLE да черпи вдъхновение от Vision V Concept, представен през април тази година. Това подсказва за нова интерпретация на характерната за Mercedes решетка Panamericana (макар че вероятно ще бъде затворена за аеродинамична ефективност в електромобила), характерни фарове по цялата ширина, изчистена и изваяна повърхност на каросерията и привлекателен дизайн на заоблените задни светлини. Тези нови изцяло електрически ванове ще бъдат оборудвани с предстоящата инфоразвлекателна система MB.OS на Mercedes. Премиум вариантите се рекламират като „винаги включени“, като осигуряват постоянна интернет връзка и възможност за получаване на безжични актуализации. Освен това, от момента на пускането на пазара ще бъдат налични възможности за автоматизирано шофиране от ниво 2, като се планира въвеждането на автоматизация от ниво 3 до края на десетилетието, което показва ангажимента на Mercedes към усъвършенствани автономни функции в гамата си ванове.