
Как САЩ губят световната „надпревара“ за електромобили от Китай
преди 19 часа
Ако американските автомобилни производители не могат да се мерят със скоростта, качеството и технологията на китайските електрически превозни средства, тогава Ford „няма бъдеще“. И това не е всичко, както директно заяви главният изпълнителен директор на Ford Motor Джим Фарли. Ръководителят на американската марка предупреди за не чак толкова светлото бъдеще на американската автомобилна индустрия. Според Фарли, автомобилните производители, включително Ford, рискуват да изостанат и, най-важното, потенциално да остареят, ако не могат да се справят с бързото господство на Китай в производството и иновациите в областта на електрическите превозни средства (EV). Нарастващата загриженост на мениджър от световна класа за американската автомобилна индустрия относно все по-конкурентната позиция на Китай в световния пазар на електрически превозни средства предполага, че американската автомобилна индустрия е започнала да се забавя, докато китайската, напротив, набира скорост. Фарли признава, че е посетил Китай шест или седем пъти през последната година и че това, което е видял там, няма нищо общо с американското производство. Казано направо, това е зов за събуждане, защото „това е най-унизителното нещо, което съм виждал“, каза той. Китай в момента произвежда 70% от електрическите превозни средства в света, каза Фарли. Той даде пример с Xiaomi YU7, електрически SUV на цена от 35 000 долара, който получи 200 000 поръчки веднага след пускането си на пазара. Ръководителят на Ford признава предимствата на китайските автомобилни производители - не само мащабът и цената, но и превъзходните технологии в автомобилите и автомобилното производство. „Huawei и Xiaomi са във всяка кола. Влизате в системата, не е нужно да свързвате телефона си. Автоматично целият ви дигитален живот се отразява в колата. Тяхната стойност, качеството на техните превозни средства е далеч по-високо от това, което виждам на Запад “, каза той. Въпреки това, Ford преразглежда стратегията си за електрически превозни средства въз основа на текущата пазарна динамика. Вместо да ускорява производството на електрически превозни средства, компанията дава приоритет на хибридните модели, които се радват на нарастващо потребителско търсене в Северна Америка. Според Business Insider , тази стратегическа промяна е повишила доверието на инвеститорите: акциите на Ford са се повишили с повече от 9% тази година. Това обаче не е вариант, тъй като хибридите не могат да бъдат алтернатива на пълномащабния курс на глобална електрификация, водена от Китай. Фарли разбира това добре и вече бие тревога.