
Skoda с нов ултрамодерен бояджийски цех
преди 6 часа
Skoda с нов ултрамодерен бояджийски цех Новата линия ще бъде оборудвана с най-модерните системи за автоматизация и роботика Skoda Auto направи поредната важна стъпка към модернизацията на основния си завод в Млада Болеслав, като положи основния камък на нов високотехнологичен бояджийски цех. Откриването е планирано за 2029 година. Новото съоръжение ще има капацитет до 1 600 превозни средства на ден, което в комбинация със съществуващия капацитет ще увеличи общия дневен капацитет на бояджийския комплекс на завода до 2 600 превозни средства. Новата линия ще бъде оборудвана с най-модерните системи за автоматизация и роботика, осигуряващи висока прецизност и качество на защитното покритие. Съоръжението ще може да боядисва както автомобили с двигатели с вътрешно горене, така и електрически автомобили. То ще позволи и нанасянето на двуцветни покрития и матова боя. Изключително важно е, че новият бояджийски цех ще допринесе за постигането на целта на Skoda Auto за преминаване към въглеродно неутрално производство във всички чешки заводи до 2030 година. По-специално, емисиите на летливи органични съединения (ЛОС) ще бъдат намалени с повече от 14 г/м2, а емисиите на CO2 ще бъдат намалени с 28%. Андреас Дик, член на борда на директорите на Skoda Auto, отговарящ за производството и логистиката, коментира: „Изграждането на нов бояджийски цех в основния ни завод в Млада Болеслав подчертава нашия ангажимент както към Чехия, домът на Skoda Auto, така и към устойчивото развитие на компанията. Широкото използване на съвременни технологии, по-специално роботизирани системи за нанасяне на PVC уплътнител и автоматизирано запечатване на отворите на каросерията, значително ще повиши ефективността на производството. Новото съоръжение ще постави и нови екологични стандарти сред компаниите от Volkswagen Group, благодарение на значителното намаляване на емисиите на летливи органични съединения (ЛОС) и CO2.“ Новият бояджийски цех ще осигури по-високо ниво на оперативна гъвкавост, позволявайки както превозни средства с двигатели с вътрешно горене, така и електрически превозни средства да се обработват на една и съща линия. Той ще бъде оборудван с нова пещ за втвърдяване на покритията, която ще гарантира висока прецизност на всеки етап. Комбинираният енергиен източник - биогаз и електричество - ще намали емисиите, ще понижи разходите и ще увеличи общата енергийна ефективност. Днес в Млада Болеслав има два бояджийски цеха. Първият от тях е пуснат в експлоатация през 1996 година и ще бъде напълно заменен от новото съоръжение. Новият цех ще предоставя допълнителни възможности, включително нанасяне на контрастен цвят на покрива и матово покритие. Вторият, модерен цех, беше открит през 2019-а. Заедно тези съоръжения ще създадат идеални условия за усъвършенствана обработка на автомобилни каросерии. Мащабът на новия проект е впечатляващ: сградата ще бъде дълга 301 м, широка 131 м и висока 32,5 м (еквивалентно на седеметажна сграда). Общата ѝ площ ще бъде 118 000 м2 - повече от 16 футболни игрища. Конвейерната система ще се простира на 15 км. Цехът ще бъде построен на мястото на сегашния паркинг за готови автомобили, до новия мост Лаурен и Клемент. Боядисването осигурява не само естетическа привлекателност, но и надеждна защита на автомобила от външни влияния. Процесът включва няколко слоя: антикорозионно покритие, PVC върху уязвимите зони, след това предварително и основно боядисване по технологията „мокро върху мокро“. За първи път Skoda ще използва процес, при който основният декоративен слой се нанася директно върху катафорезата, без предварително грундиране, което оптимизира разходите без загуба на качество. Финалното прозрачно покритие и обработката с восък осигуряват дълготрайна защита, като общата дебелина на всички слоеве е приблизително 100 микрометра (0,1 мм).