
Заснеха наследника на култовия Lexus LFA
преди 4 часа
Въпреки горещото очакване и години на разработка, дългоочакваната производствена версия на духовния наследник на суперколата на Lexus все още не е официално представена. Очакването на ентусиастите обаче беше временно облекчено тази седмица, когато прототип на бъдещия Lexus LFR, беше забелязан да преминава строги тестове по обществените пътища в Калифорния. Наблюдението е дело на известния автомобилен журналист Джони Либерман, който сподели ексклузивни видеокадри в своя Instagram канал, заснети от BMW M5 Touring. Това, което прави наблюдението особено интригуващо, е компанията, в която се намираше прототипът LFR: Mercedes'; return false;">Mercedes-AMG GT от предишното поколение, което предполага, че Lexus използва германския мощен автомобил като еталон за своята предстояща машина с висока производителност. Вижте тази публикация в Instagram. Публикация, споделена от Jonny Lieberman (@jonnylieberman) Дори и напълно покрит с камуфлаж, прототипът LFR подсказва за впечатляващо агресивен и атрактивен дизайн. Една веднага забележима подробност обаче е липсата на изпъкналото фиксирано задно крило, което се наблюдава при други тестови автомобили. Това може да означава, че голямото крило е запазено за по-екстремна версия, предназначена за писта, или може би като част от опционален пакет за висока производителност, позволяващ различни аеродинамични профили в зависимост от предназначението. Решението на Lexus да се съпостави с AMG GT дава значителна представа за очакваната задвижваща система на LFR. Докато предишното поколение AMG GT разчиташе изцяло на чисти бензинови двигатели, настоящата версия включва мощен хибрид с висока производителност, GT 63 S E Performance, с внушителните 816 к.с. Това съответства на силните очаквания, че новият LFR също ще разполага с предно разположен V8 двигател с двойно турбо, но най-важното е, че ще бъде интегриран с хибридна система. Целта на Lexus е ясно поставена високо, като се стреми към автомобил, способен да се състезава в горните ешелони на сегмента на купетата с висока производителност. Важно е да се укротят очакванията за пряк, подобен наследник на легендарния Lexus LFA. Макар LFR без съмнение да бъде високопроизводителен автомобил, се очаква той да се позиционира малко под славния LFA с V10 двигател с мощност 560 к.с., който бе произведен в ограничен тираж от само 500 бройки между 2010 и 2012 година и се продаваше на базова цена от 375 000 евро. Според текущите слухове LFR може да се продава на цена около 200 000 евро и се очаква да влезе в производство в края на 2025 година или началото на 2026 година, въпреки че годишното производство може да бъде ограничено, а не да има твърд таван на общия брой бройки.