
Новото BMW X7 се показа за първи път
преди 12 часа
Само няколко седмици след дискретното потвърждение от BMW относно продължаването на производството на флагманския SUV X7, шпионски фотографи вече заснеха второто поколение на този гигант по време на пътни тестове, което е знак за бързия напредък към очакваното пускане на пазара през 2026 година. Тази бърза поява следва финансовите резултати на BMW за първото тримесечие по-рано тази година, където компанията недвусмислено разкри значителните си инвестиции в научноизследователска и развойна дейност както за предстоящата гама електромобили Neue Klasse, така и за „моделите, които ще наследят BMW X5 и BMW X7“. Разкриването на пето поколение X5 не беше голяма изненада, тъй като прототипите също бяха забелязани на тестове, ясно показвайки влиянието на революционните концепции Neue Klasse върху дизайна. По същия начин, предстоящият X7, който може да дебютира още през следващата година, се очаква да възприеме стилистични елементи от тази смела нова дизайнерска философия, въвеждайки нова естетика за най-големия луксозен SUV на BMW. Дори и под тежка камуфлажна покривка, тестовият модел недвусмислено потвърждава внушителната стойка на X7, затвърждавайки позицията му като най-големия SUV на BMW. Пропорциите му ясно подсказват, че ще запази седемте места. Отпред новият X7 изглежда запазва отличителния дизайн на разделени фарове, който се наблюдава при настоящия модел и лимузината от най-високия клас 7 Series. В се вижда вертикална решетка, но дали тя ще се слее с фаровете, както при концепциите Neue Klasse, тепърва предстои да се види. Отстрани, фините издатъци над вратите подсказват за дизайнерска характеристика, наблюдавана и при други скорошни прототипи на BMW, включително следващото поколение X5. Задната част, макар и по-малко радикална, е с изпускателна система с четири накрайника при този конкретен тестов автомобил, което подсказва, че може да се касае за високопроизводителен вариант M50 или M60, допълнен от спойлер на покрива. Под еволюиращата си външност, новият X7 се очаква да използва преработена версия на гъвкавата архитектура Cluster Architecture (CLAR) на BMW. Тази адаптивна платформа е проектирана да побира както традиционни двигатели с вътрешно горене, така и изцяло електрически задвижващи системи, което осигурява на BMW решаваща гъвкавост. Въпреки че BMW все още не е потвърдило изрично изцяло електрически вариант на следващото поколение X7, предишната регистрация на търговската марка „iX7” от компанията силно подсказва за бъдещите ѝ намерения. Всъщност, изцяло електрическият „iX7“ би се вписал перфектно в общата стратегия на BMW за електрифициране на основната си моделна гама. Революционната програма Neue Klasse, която ще представи първо iX3 с размери на X3 (очаква се да влезе в производство през август 2026 година в Спартанбърг), ще бъде последвана от изцяло електрическата „i3“ 3 Series и в крайна сметка от електрическата „i1“ 1 Series. Напълно вероятно е електрическите компоненти за „iX7“ да бъдат взети от съществуващия луксозен седан i7. i7, базиран на CLAR, понастоящем предлага батерия с капацитет 105,7 kWh и различни варианти на мощност: версия с един мотор и задно задвижване с мощност 449 к.с., вариант с два мотора и задвижване на всички колела с мощност 537 к.с. и модел от най-висок клас с два мотора и мощност 650 к.с. Според информациите, в процес на разработка е и предстоящият iX7 M70, който потенциално ще развива над 800 конски сили.