
Ето колко са загубили германските производители от митата на Тръмп през април
преди 7 часа
Глобалната автомобилна индустрия, сложна мрежа от взаимосвързани вериги за доставки и международни пазари, продължава да се бори с драстичните промени в търговската политика. Германските автомобилни производители, в частност, усещат незабавния и значителен финансов натиск от подновените американски вносни мита, като предварителните оценки сочат загуби от около 500 милиона евро само за месец април. Тази сурова цифра подчертава преките икономически последици от 25-процентните мита, наложени от американското правителство на 3 април. Хилдегард Мюлер, влиятелният президент на лобистката група VDA (Германската асоциация на автомобилната индустрия), изрази тази значителна финансова тежест в интервю за медийната група Funke. Нейното изявление подчертава непосредствените разходи, понесени от германските производители в критичния им експортен бизнес от Германия към Съединените щати. За европейските автомобилни производители и тяхната сложна мрежа от доставчици тези тарифи създават ново огромно препятствие. Освен пряката финансова санкция, те въвеждат нежелана несигурност в стратегическото планиране, принуждавайки компаниите да преоценят устойчивостта на веригата за доставки и дългосрочните инвестиционни решения. VDA постоянно изразява загриженост, че такива протекционистки мерки не засягат само германските компании, а се отразяват на цялата глобална автомобилна екосистема, което може да доведе до по-високи цени за потребителите и да възпрепятства иновациите. Макар че реториката около тези търговски политики често се фокусира върху стимулирането на местните индустрии, реалността за една толкова глобално интегрирана индустрия като автомобилната е много по-сложна. Немски производители като BMW, Mercedes'; return false;">Mercedes-Benz'; return false;">Mercedes-Benz и Volkswagen отдавна имат производствени мощности в САЩ, наемат значителен брой американски работници и допринасят значително за местната икономика. VDA продължава да се застъпва за отворена, основана на правила търговия, като подчертава, че митата в крайна сметка представляват „огромна тежест и предизвикателство“, които могат да нарушат веригите и дори да повлияят на заетостта от двете страни на Атлантическия океан. Поради това продължаващият диалог между Вашингтон и Брюксел остава от решаващо значение, докато европейските производители се справят с тази предизвикателна икономическа обстановка.