
Исторически износ: Китайска кола за 1.5 милиона долара тръгва за Дубай
преди 11 часа
Китай за пореден път доказа, че може да играе по свои собствени правила в областта на ултралукса. Уникален екземпляр, Hongqi Golden Sunflower Guoli Lanting Yayun, беше транспортиран от град Ордос, Вътрешна Монголия, до ОАЕ. Той беше продаден за 1.5 милиона долара, което официално го прави най-скъпият изнесен китайски автомобил в историята. Новият собственик е Станислав Семьонов, основател на базирания в Дубай компания Quantitative Trading Equal Fund. Но ако се задълбочим в проучване в мрежата, ще разберем, че това е сравнително млад руснак, роден през 1990 година (който обаче не живее там отдавна). Той практикува бойни изкуства и е смятан за гений в областта на информационните технологии и криптовалутите. Що се отнася до колата, той е направил поръчка на автомобилното изложение в Шанхай. Но не просто си е „купил кола“ - по-скоро е „поръчал мобилен храм на философията на колела“. Автомобилът е с размерите на пълноценна лимузина: почти 6 метра дължина, над 2 метра широчина и междуосие от 3.73 м. Външно е в класическия стил Hongqi L5: хромирана радиаторна решетка във формата на водопад, кръгли фарове и вертикални линии, които препращат към бамбукови плочи с йероглифи. Емблемата със златни слънчогледи е ориентирана към Северната звезда. Това не е просто естетика - то е символ на стремежа на китайската цивилизация към вечност във Вселената. Интериорът е истинска демонстрация на майсторство. Панелите са покрити с 28 слоя лак, които се сушат и полират в продължение на два месеца. Седефените вложки на вратите и конзолата изобразяват калиграфски фрагменти от класическото произведение „Предговор към павилиона на Лантен“. Под светлината повърхността блести, създавайки ефекта на живо писмо. Централният OLED дисплей се издига плавно, като свитък. А системата за добавена реалност проектира стихотворения върху предното стъкло. Капакът на подлакътника е украсен със златно фолио с дебелина 0.15 мм, гравирано с „Осемте пейзажа на Лантен“ - всеки квадратен сантиметър изисква повече от 2000 движения на инструмента. А облегалките на седалките са бродирани с коприна, използвайки древна технология с плътност от 300 бода на квадратен сантиметър. Всяка сцена изисква 600 часа работа от двама майстори. Салонът разполага с 32 високоговорителя Dynaudio, активно шумопотискане и обем от почти 20 кубически метра. Вътре звучи традиционната „музика от коприна и бамбук“ – не плейлист от услуги, а атмосферен аудио стил. Под капака се намира четирилитров V8 двигател с два турбокомпресора, който е с мощност 388 к.с. и 530 Нм максимален въртящ момент. Задвижването е на всички колела, като моментът се предава през осемстепенна автоматична трансмисия. Ускорението до сто става за 5.1 секунди. Този почти шестметров кораб се движи бързо и плавно.