
Ford направи Mustang с над 2200 конски сили
преди 10 часа
За 103-тото си участие в Pikes Peak International Hill Climb, Ford Performance ще използва специално разработен електрически Mustang Mach-E, който е прецизно настроен за изкачването. Интересното е, че тази машина ще се изправи срещу американската планина със стратегически ограничена мощност от 1421 конски сили (1059 kW), което е съзнателен избор, като се има предвид, че в арсенала на Ford съществува по-мощна конфигурация с четири двигателя с мощност 2250 конски сили. Това изчислено решение подчертава нюансирания подход към изтощителното изкачване на хълма. Очакванията около суровата скорост на най-новия електрифициран състезател на Ford нарастват. Прототипът, базиран на Mach-E, наследява доказаната задвижваща система от миналогодишния демонстрационен модел SuperTruck: три мотора, като един задвижва предния мост, а два са предназначени за задния. Тазгодишната версия не само усъвършенства задвижващата си сила, но и намалява значително теглото със 117 кг. Марк Рашбрук, глобален директор на Ford Performance, подчерта текущата мисия: „Продължаваме да разширяваме границите на възможностите на електрическите автомобили. Този демонстрационен модел Super Mustang Mach-E представлява следващата стъпка в нашето пътуване към електрификацията – по-лек, по-икономичен, също толкова мощен и с по-големи възможности в състезания на голяма надморска височина.“ Аеродинамичната оптимизация играе решаваща роля в покоряването на планината. Mach-E може да се похвали с невероятна сила на натиск от 3129 кг при 240 км/ч, което е дори по-висока стойност от първоначално обявената. Тази невероятна аеродинамична адхезия работи в съчетание с нововъведена система за окачване и здрави карбонови керамични спирачки, всички проектирани да поддържат стабилност и контрол на изискващата писта. Ключовият въпрос за ентусиастите и състезателите остава дали тази внимателно изработена комбинация от мощност, лекота и сцепление ще се превърне в победоносно представяне. Това електрифицирано чудовище по опасния наклон ще бъде управлявано от Роман Дюма, ветеранът в изкачването на хълмове, който остава кралят на планината с рекорда си от 7:57.148 с Volkswagen ID.R през 2018 година. Дюма, който не е чужд на високопроизводителните електрически демонстрационни модели на Ford след изключителните си състезания с F-150 Lightning SuperTruck и SuperVan 4.2, изрази готовността си: „Този Mach-E е различно чудовище и сме развълнувани да видим какво може да направи в планината.“ Неговият несравним опит е критична променлива за максимизиране на потенциала на Mach-E.