
Оцеляването на пътника при самолетната катастрофа в Индия не било свързано с мястото му, а чист късмет
преди 14 часа
Пътникък, оцелял при катастрофата на Boeing 787 Dreamliner в Индия, дължи това на късмет, а не на позицията си на борда. Мнението е на авиационният експерт Ангад Сингх. 40-годишният Вишваш Кумар Рамеш е седял на място 11А в икономична класа до аварийния изход. Според експерта това място не е изиграло решаваща роля за спасяването на пътника. „Беше късмет. Не се говори за някакво предимство на определено място в самолета.“ „Седалка 11А е в средата на самолета, пред крилото - статистически не е сред най-безопасните“, каза анализаторът, цитиран от NDTV. Както припомни Сингх, статистически, местата или в опашката, или в предната част на фюзелажа предоставят по-голям шанс за оцеляване при самолетна катастрофа. „Но в този случай имаме изключение. Фактът, че този човек се е измъкнал от огненото кълбо и напълно унищожения самолет, може да се обясни само с чудо или благословия свише“, отбеляза експертът. Според него, никакъв модел на кацане не може да гарантира оцеляване. Капитанът на Boeing 787 Dreamliner, разбил се в Индия, е съобщил на авиодиспечерите преди катастрофата, че двигателите не произвеждат необходимата тяга по време на излитане. Последните съобщения, които пилотът е предал на авиодиспечерите, са били: „тяга не е постигната“, „падане“, „комуникационната линия е много слаба по време на предаване“, „сигнал за бедствие“. След това самолетът се е разбил в жилищен район на 2 км от летището на излитане. Правителството на Индия започна проверка на всички самолети " Boeing 787" след катастрофата на авиокомпания "Еър Индия", която отне живота на най-малко 270 души, предаде Ройтерс, цитирана от БТА, като се позова на изявление от днес на министъра на авиацията. Той добави, че властите разследват всички възможни причини. Авиационният регулатор нареди вчера на "Еър Индия" да извърши допълнителни проверки на техническото обслужване на самолетите "Boeing 787", оборудвани с двигатели GEnx, включително и оценка на някои параметри при излитане, тестове на електронния контрол на двигателя и проверки, свързани с горивото на двигателя. "Също така, дадохме нареждане да се увеличи наблюдението на самолетите модел 787. В момента Индия разполага с 34 такива", заяви министърът на авиацията Рам Мохан Найду на пресконференция в Делхи, без да каже дали проверките се отнасят за всички индийски авиолинии. "Осем самолета вече бяха инспектирани", добави той. Самолетите обаче не са били спрени от полети, въпреки че източник на Ройтерс заяви вчера, че индийското правителство обмисля този вариант. Найду също така заяви, че правителството ще разгледа всички възможни теории за това какво е довело до катастрофата. "Еър Индия" и индийското правителство разглеждат няколко аспекта на катастрофата, включително въпроси, свързани с тягата на двигателя, клапите и защо шасито е останало отворено, докато самолетът е излитал.