
Peugeot GTi се завръща с премиерата на наточено e-208
преди 10 часа
С официалното представяне на новия E-208 GTi Peugeot прави навлизане в динамично развиващия се сегмент на наточени електрически автомобили. Този модел бележи завръщането на емблематичния знак „GTi“ на марката, който сега се използва за изцяло електрическа платформа, отбелязвайки нова глава за Peugeot Sport след прекратяването на производството на GTi модели с двигатели с вътрешно горене през 2020 година. Като първи модел на Peugeot Sport с електрическо задвижване, след популярния хибрид 508, E-208 GTi запазва традиционната конфигурация с предно задвижване, характерна за класическите спортни хечбеци. Мощността идва от подобрен електромотор, който развива 280 конски сили и 345 Нм въртящ момент – мощност, която споделя с Abarth 600e. Това представлява значително увеличение на мощността в сравнение със стандартния субкомпактен електрически хечбек, като се печелят 124 к.с. и 85 Нм повече. Подобрената мощност позволява на E-208 GTi да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди, като максималната му скорост е ограничена до 180 км/ч. Естествено, този фокус върху производителността влияе на ефективността. WLTP комбинираният пробег на E-208 GTi е оценен на 350 км, което е по-малко от 433 км при стандартния модел. Той използва съществуващата 54-kWh батерия и е способен на бързо зареждане от 10% до 80% за приблизително 30 минути, когато е свързан към 100 kW DC зарядно устройство. Освен електрическата си задвижваща система, E-208 GTi се отличава с цялостно прекалибриране на шасито. Peugeot го е оборудвал с по-твърдо спортно окачване, което понижава височината на каросерията с 30 mm. Предната и задната следа са разширени съответно с 56 мм и 25 мм което допринася за по-агресивна и стабилна стойка. Ексклузивните 18-цолови джанти, проектирани с позоваване на класическите алуминиеви джанти на 208 GTi, запълват разширените калници. Елементите на външния дизайн включват опция за яркочервена боя, която е почит към оригиналния 205 GTi, както и фини аеродинамични подобрения като предна добавка и заден дифузьор с вградена LED светлина. По-големите 355-милиметрови предни дискове, съчетани с четирибутални спирачни апарати, осигуряват ефективно спиране. Специалният спортен режим на шофиране позволява изключването на повечето системи за подпомагане на водача, предлагайки по-необвързано шофиране. Вътрешността на E-208 GTi се отличава от стандартните модели. Преработените предни седалки с интегрирани облегалки за глава имат централна червена лента, напомняща за 205 GTi 1.9, докато моделът на седалката на пътника препраща към 205 GTi 1.6. Акценти от алкантара, специално изработени стелки и червена емблема на компактния волан допълват подобренията в интериора.