
Bentley и Lamborghini генерират 60% от печалбата на Audi Group с едва 1% от продажбите
преди 7 дни
Докато повечето автомобилни компании се борят с конкуренцията при масовите модели, резултатите от първото тримесечие на 2025 година подчертават нещо изключително: Bentley и Lamborghini, двете премиум марки в рамките на Audi Group, са отговорни за около 60% от печалбата на групата, въпреки че представляват само 1% от обема на продажбите. Тази разлика в печалбата показва колко голямо значение имат високият марж и ексклузивността в автомобилната индустрия. Lamborghini демонстрира впечатляваща показатели през първото тримесечие, доставяйки 2967 автомобила, рекорден брой за този период, и реализирайки приходи от 895,2 милиона евро. Това представлява ръст от 29,6%, като оперативната печалба на марката достига 248,1 милиона евро, увеличение с 32,8%. Основен двигател за този растеж са продажбите на ребрандираното Audi RSQ8 - Lamborghini Urus. В същото време Bentley отбеляза известен спад. Доставките са намалели с 4,7% до 2388 автомобила, а печалбата е спаднала с над 40% до 71 милиона евро. Въпреки това компанията запазва ролята си в печалбата на групата благодарение на високите цени на моделите си и лоялната клиентска база. Резултатите на тези две марки ясно демонстрират важен икономически урок: при всяка продажба на Lamborghini, марката реализира печалба от 83 хил. евро. Луксозните и мощни автомобили може да не доминират в обема на продажбите, но техните маржове ги правят изключително ценни. Това е причината Volkswagen Group да продължава да подкрепя развитието на Lamborghini и Bentley, въпреки че те са незначителен обем от продадените автомобили. Докато автомобилният свят върви към масова електрификация и все по-конкурентна среда при достъпните модели, премиум марките се очертават като стълб на стабилността. Те са не просто експонати на технологичния напредък на немските инженери, а са главните източници на приходи. Обосновани ли са огромните маржове на Lamborgini и Bentley? По темата работи Мартин Тодоров