
Само 100 секунди за напълно заредена батерия на електромобил. Китайци доказаха, че е възможно
преди 6 дни
Надпреварата за доминиращо влияние на електрическите превозни средства направи светкавичен завой. Тази седмица Changan Automobile пусна първите 1000 бройки от своя седан Oshan 520 - автомобил, който е готов да направи революция в градските електромобили. Тези седани, първоначално предназначени за оживените таксиметрови паркове в Китай, влизат в историята: те са първите серийни модели, в които са интегрирани революционните сменяеми батерии Choco-SEB на CATL. Истинското вълшебство тук не е само в новия автомобил, а в инфраструктурата, която го захранва. Тези специализирани батерии могат да се сменят за невероятните 100 секунди на специални станции - време, което прави традиционното зареждане на бензиностанция да изглежда като цяла вечност. За потребителите с голям пробег като таксиметровите шофьори това почти мигновено „зареждане“ предлага огромно предимство, като на практика елиминира престоя и увеличава приходите. CATL, която вече е водещият световен доставчик на батерии за електрически превозни средства, не просто доставя продукт, а организира цяла екосистема. В Чунцин вече има 34 действащи станции за смяна на Choco-SEB, а планът за разширяване е агресивен: До края на 2025 година CATL има за цел да разположи 1000 станции в 31 големи китайски града. Всяка станция е проектирана за изключителна ефективност, като може да извършва до 822 подмени на батерии на ден. Тази амбициозна визия се простира далеч отвъд Changan. CATL е сключила стратегически съюзи с огромен списък от китайски производители на автомобили, включително GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW и BAIC. Тази широка подкрепа от страна на индустрията означава, че автомобилите от многобройни марки ще бъдат съвместими и ще могат да използват бързо разширяващата се мрежа от станции за смяна на батерии на CATL, което ще спомогне за създаването на истински оперативно съвместим стандарт за смяна на батерии в цялата страна. Самият Oshan 520 е практична, ориентирана към стойността входна точка в тази нова ера на бързото зареждане на електрически превозни средства. Оборудван със скромната 56 kWh батерия, той осигурява приличен пробег по CLTC до 515 км . Със стартова цена от 166 890 юана (около 25 хилядиевро) той е достъпно предложение за средния китайски шофьор, особено във взискателния търговски сектор, където времето недвусмислено е пари. Списъкът с други китайски електромобили, за които е потвърдено, че поддържат системата Choco-SEB, нараства с всеки изминал ден, като включва модели като GAC Aion S, Hongqi E-QM5, SAIC Roewe D7, BAIC C66, Wuling Bingo, Wuling Starlight, SAIC Rising R7, SAIC Maxus Mifa 9 и SAIC Maxus Dana.