
Най-продаваната М-ка стана още по-мощна
преди 2 дни
Когато BMW i4 M50 дебютира за пръв път, това бе първата стъпка на подразделението M в сферата на електрическите автомобили. Макар че спринтът му до 100 км/ч за 3,9 секунди не беше никак бавен, той не притежаваше суровото, главозамайващо ускорение, което се очаква от истински М автомобил, като се оказа изпреварен от различни конкурентни електрически автомобили и дори от своите стабилни М събратя с двигатели с вътрешно горене. Това лято обаче BMW се стреми да промени баланса, подобрявайки това, което се превърна в най-популярното електрическо предложение на M. Моделът i4 M50 постепенно отпада, за да освободи място за новия i4 M60 - обозначение, което означава значително повишаване на производителността. Мощността на този електрически вариант с два двигателя се увеличава от предишните 537 к.с. (400 kW) до по-сериозните 593 к.с. (442 kW). Допълнителната мощност намалява времето за ускорение с 0,2 секунди и сега достига 100 кмт/ч за по-бързите 3,7 секунди. Макар че този подобрен резултат все още го поставя зад някои от най-яростните електрически конкуренти в сегмента, като Hyundai Ioniq 5 N и Tesla Model 3 Performance, и остава с 0,2 секунди по-бавен от M3 Competition xDrive, това е ясен израз на намерението на BMW M да подобри динамичните качества на i4. Междувременно, в по-ориентирания към ефективността край на гамата i4, BMW въвежда подобрения за моделите eDrive35 и eDrive40. Тези варианти вече включват компоненти от силициев карбид - технологично усъвършенстване, насочено към оптимизиране на подаването на енергия и намаляване на енергийните загуби. Това се изразява в приблизително 4,5-процентно намаление на разхода, което потенциално удължава пробега с до 21 километра. Благодарение на това подобрение пробегът на eDrive35 по WLTP се увеличава до 428 км, докато при eDrive40 издръжливостта при пътуване се увеличава до по-стабилните 510 км.