
Стана ясно кой наследява Карлос Тавареш като шеф на Stellantis
преди 3 дни
След интензивно, продължило месеци търсене, което обхвана както вътрешни, така и външни кандидати, Stellantis намери своя нов шеф. Антонио Филоса беше единодушно избран от борда на директорите да поеме ръководството като главен изпълнителен директор, наследявайки Карлос Тавареш, който неочаквано напусна през декември 2024 година, много преди планираното изтичане на договора му в началото на 2026 година. Филоса, 51-годишен италиански изпълнителен директор, роден в Неапол, има дълбоки познания за автомобилната индустрия. Кариерата му започва във Fiat Group през 1999 година, където постепенно се издига в йерархията, включително и като ключов мениджър на завод в Бразилия. Регионалното му лидерство се разширява до ръководене на операциите на FCA в Аржентина от 2016 до 2018 година., като кулминацията е назначаването му за главен оперативен директор за региона на FCA в Латинска Америка през март 2018 година. След огромното сливане през 2021 година, което изкова Stellantis от PSA Group и Fiat Chrysler, влиянието на Филоса продължи да нараства. Като главен оперативен директор за Южна Америка, той изигра важна роля за утвърждаването на Бразилия като най-големия пазар на Jeep извън САЩ - ясно доказателство за стратегическите му умения. Издигането му за глобален главен изпълнителен директор на Jeep през 2023 година, а след това и за главен оперативен директор за Северна и Южна Америка през 2024 година, демонстрира нарастващата му значимост в конгломерата, като дори убеди Тим Кунискис да се върне, за да ръководи марката Ram. Филоса ще встъпи официално в новата си роля на 23 юни, когато се очаква да представи и новия си ръководен екип. През следващите дни е насрочено събрание на акционерите, на което той ще бъде официално назначен за изпълнителен директор. Новият мандат на Филоса безспорно е предизвикателство. Stellantis приключи миналата година със значителен спад на печалбата, а огромното ѝ портфолио от 14 марки в момента е изправено пред значителни насрещни ветрове. Балансирането на нуждите на 14 различни марки няма да е никак лесно, особено след като първите показатели за широко рекламираното възраждане на Lancia не са особено окуражаващи.