
Подробно за най-наточеното М2 CS
преди 3 дни
След стратегическо дразнение с примамливи закачки BMW M най-накрая разкри пълните спецификации на своята най-агресивна и целенасочена компактна ракета до момента: M2 CS. В основата на M2 CS е 3,0-литровият редови шестцилиндров двигател с два турбокомпресора, чиято мощност е увеличена до 530 к.с. и 649 Нм въртящ момент. Това представлява значителен скок от 50 к.с. и 36 Нм в сравнение със стандартния M2 с автоматична трансмисия. Както подобава на родословието на CS, мощността се насочва изключително през осемстепенна автоматична трансмисия на BMW. Важното е, че за разлика от по-големите си M събратя, M2 CS поддържа чисто задвижване на задните колела - съзнателен избор, който подчертава ангажимента му към неподправена, завладяваща динамика на шофиране. Инженерите на BMW M са подложили M2 CS на строга програма за намаляване на теглото, като са свалили забележителните 44 килограма в сравнение със стандартния модел с автоматична трансмисия. Това постижение се дължи до голяма степен на либералното прилагане на карбонови панели на каросерията, включително агресивно издигнатия нагоре капак на багажника в стил„патешка опашка“, както и на стандартните ковани джанти и олекотените седалки с карбонови облегалки. За тези, които търсят максимална лекота, опционалната карбоново-керамична спирачна система осигурява допълнително намаляване на неопорната маса. За да се съчетае перфектно увеличената мощност с намаленото тегло, M2 CS получава цялостна реконструкция на шасито. Твърдостта на пружините е значително увеличена, а адаптивните амортисьори, електрическият блокиращ диференциал, ABS и системите за контрол на сцеплението/стабилността са прецизно пренастроени за по-добра реакция и контрол. Тази щателна калибровка е жизненоважна, особено като се има предвид огромната мощност, насочвана единствено към задните колела. Данните за производителността са безспорно впечатляващи: BMW твърди, че спринтът от 0 до 100километра в час отнема само 3,7 секунди, а максималната скорост достига 303 километра в час. Производството ще стартира в завода на BMW в Сан Луис Потоси, Мексико, през август тази година, а доставките за клиентите се очакват скоро след това.