
Новата Toyota RAV4 е първата, която получава технологията Arene
преди 4 дни
Официалната премиера на новото поколение на кросоувъра Toyota RAV4 се състоя само преди няколко дни, но японските медии вече започнаха да разкриват допълнителни технически и технологични подробности, които не са били публично обявявани досега. Според авторитетното специализирано издание BestCarWeb, една от основните иновации е интегрирането в RAV4 на изцяло нова софтуерна платформа, наречена Arene, която се използва за първи път в сериен автомобил на Toyota. Платформата Arene е разработка на дъщерното дружество Woven by Toyota, което отговаря за създаването на софтуер от следващо поколение за превозните средства на японския автомобилен гигант. В случая с RAV4, технологията Arene откри нови възможности както във взаимодействието с водача, така и в системите за безопасност на превозното средство. На първо място, говорим за изцяло нова мултимедийна система с голям дисплей, която се различава значително от предишните решения както по отношение на качеството на графиката, така и по отношение на скоростта на реакция на команди. Визуалното показване на елементите на интерфейса е подобрено и е осигурена по-дълбока персонализация - водачът може да персонализира съдържанието на екрана според собствените си предпочитания, включително избора на джаджи, индикатори, функционални блокове и дизайнерски теми. Разработчиците обръщат специално внимание на подобряването на гласовото управление: мултимедийната система вече разпознава по-добре естествените фрази и заявки на водача, което ви позволява да взаимодействате с нея интуитивно, без да е необходимо да използвате ясно дефинирани команди. Благодарение на платформата Arene, цялостната реакция на системата е станала много по-бърза, което има положителен ефект върху комфорта на шофиране. Друга съществена промяна, която се появи през моделната година 2026 на Toyota RAV4, беше актуализацията на системата за активна безопасност Toyota Safety Sense до най-новата версия. Една от основните функционални иновации беше подобрен алгоритъм за реагиране при неадекватно състояние на водача. Ако автомобилът, използвайки подходящи сензори, засече симптоми на умора, сънливост или други видове физически дискомфорт у водача и едновременно с това засече наличието на подходящо място за спиране, системата може автоматично да намали скоростта, да спре отстрани на пътя и напълно да спре автомобила. Кросоувърът има и още една иновация. Това е интегрирането на функция за амортизиране на внезапно ускорение, която е предназначена да повиши безопасността в критични ситуации, например когато водачът случайно натисне педала на газта твърде силно. Преди това тази функция беше налична в Япония като опция, наречена Plus Support, но сега е включена като част от стандартния пакет Toyota Safety Sense, което значително повишава общото ниво на безопасност за всички шофьори.