
SAIC пусна в експлоатация най-големия ро-ро кораб в света
преди 4 дни
Към флотилията на логистичната компания SAIC Anji Logistics, дъщерно дружество на китайския автомобилен гигант SAIC Group, се присъедини към нов ро-ро кораб, наречен Anji Ansheng, който в момента се смята за най-големия в света в своя клас. Товароносимостта му е 9 500 автомобила, което му позволява да надмине предишния рекордьор - кораба BYD Shenzhen, способен да транспортира до 9 200 превозни средства на рейс. Най-новият кораб, Anji Ansheng, направи първото си плаване на 15 май 2025 година, отплавайки от Китай за Европа. По този начин той стана 35-ият кораб във флота на SAIC Anji Logistics, който в момента е най-големият специализиран флот в Китай за цялостна автомобилна логистика. Флотът на компанията включва различни видове плавателни съдове: 11 речни кораба, 9 вътрешни океански кораба и 15 чуждестранни океански кораба. Целият арсенал е проектиран да отговаря на съвременните изисквания за логистика и автономно шофиране, което го прави първият такъв цялостен автологистичен автопарк в Китай. SAIC Anji Logistics се позиционира като най-голямата компания за автомобилна логистика в света и активно развива собствена корабна инфраструктура, за да осигури глобалния износ на китайската автомобилна индустрия. Според официалните планове, до 2026 година броят на външнотърговските океански кораби във флота на компанията трябва да се увеличи до 22 единици. Географията на маршрутите ще обхване ключови експортни дестинации: Западна Европа и средиземноморските страни, Мексико, западното крайбрежие на Южна Америка, страните от Югоизточна Азия, Австралия и Нова Зеландия, Близкия изток, както и други важни региони за автомобилния износ на Китай. Заслужава да се отбележи, че логистичният пробив на SAIC Anji Logistics е не само въпрос на транспортна ефективност, но и демонстрация на желанието на Китай за пълен контрол върху веригите за доставки в индустрия, която е стратегически важна за държавата. Създаването на високотехнологичен автопарк, способен да транспортира десетки хиляди автомобили всяка седмица до различни части на света, е значителна стъпка към укрепване на експортния потенциал на китайските автомобилни производители. Именно такива инфраструктурни проекти осигуряват основата за по-нататъшното разширяване на китайската автомобилна индустрия на световния пазар и намаляват зависимостта от външни логистични оператори.