
Nissan може да се раздели с един от най-ценните си активи
преди 11 дни
В сериозен ход за укрепване на финансовото си състояние Nissan обмисля да продаде централата си в Йокохама до март 2026 година. Това разкритие идва от доклад на Nikkei Asia, в който се посочва, че автомобилният производител се стреми да се освободи от неосновни активи, тъй като се бори с настоящите икономически трудности и продължаващите тарифни предизвикателства. Обектът в Йокохама служи като глобален команден център на Nissan след преместването му от Токио през 2009 година, като се отличава с отлично местоположение в близост до оживената гара Йокохама. Стойността на продажбата от този мащаб, която се оценява на над 100 млрд. йени (приблизително 700 млн. евро), може да осигури важен капитал. Съобщава се, че генерираните средства са предназначени за подпомагане на седем от 17-те глобални фабрики на Nissan, което е ярък показател за усилията на компанията за преструктуриране. Въпреки че не е направено официално изявление относно плановете на Nissan след продажбата, най-логичният сценарий би включвал споразумение за продажба и обратен лизинг. Тази стратегия, известна с това, че McLaren продаде централата си в Уокинг за 237 млн. долара и впоследствие подписа 20-годишен договор за лизинг, позволява на компанията да осребри недвижимата си собственост, като същевременно запази оперативната си непрекъснатост на същото място. Финансовият натиск върху Nissan се изостря допълнително от продължаващите търговски тарифи. Auto News съобщава, че японското правителство активно се стреми да договори нови споразумения за смекчаване на тези налози, правейки паралели с неотдавнашните сделки между САЩ и Обединеното кралство и временното спиране на реципрочните мита между САЩ и Китай. Японски и американски министри вече се срещнаха този месец в опит да намерят решение. „Потвърдихме намерението си да продължим да искаме избягване на митата във възможно най-кратък срок“, заяви Масанори Катаяма, председател на Японската асоциация на автомобилните производители. Той обаче призна присъщата на текущите преговори несигурност, като подчерта, че „много неща могат да се случат занапред. Все още не е сигурно колко дълго ще продължат митата и как ще бъде решен този въпрос“. Настоящата ситуация с тарифите накара японското правителство да предложи консултантски услуги по цялата верига на доставки в автомобилната индустрия и да предостави финансови насоки на засегнатите предприятия. Въпреки тези усилия Катаяма призна, че местните производители на автомобили все още обмислят как най-добре да разпределят финансовата тежест. „Все още не сме решили как ще се справим с митата на Тръмп“, каза той. „Все още не сме провели ясна дискусия за това каква част ще бъде поета от производителя на части и каква част ще бъде поета от производителите на автомобили. И двамата сме в една и съща лодка.“